عضو کانون حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا در جشنواره نقالی مازندران تجلیل شد

عضو کانون حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا در جشنواره نقالی مازندران تجلیل شد

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
کارگر اومالی از برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران خبر داد و گفت: یکی از اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا هم برگزیده دومین جشنواره نقالی مازندران بود.

«آمنه کارگر اومالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران از اعلام نتایج نهایی دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران خبر داد و اظهار کرد: پنج عضو از عضو کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا در دومین جشنواره نقالی مازندران شرکت کردند که از این تعداد یک نفر جزء نفرات برتر این جشنواره شد.

 

مدیر مسئول کانون‌ فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا افزود: دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ استان مازندران ویژه کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای فرهنگ و هنر سنتی نقالی و پرده خوانی و ارج نهادن به زبان پارسی همچنین توجه به شاهنامه فردوسی برگزار شد. 

وی از برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا هم برگزیده دومین جشنواره نقالی مازندران بود.

کارگر اومالی گفت: 70 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران راه یافت و از این تعداد اثر راه یافته به جشنواره ، 27 اثر  برتر به مرحله داوری رسیده و از بین این آثار برترین ها معرفی و تجلیل شدند.

وی تصریح کرد: «ثنا فراری» از اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا در این جشنواره حائز رتبه برتر شد که در آیین اختتامیه این جشنواره از این عضو کانون مسجد تجلیل شد.

مدیر مسئول کانون‌ فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا یادآور شد: پاسداشت و بزرگداشت آیین ها و سنت های ملی، ایرانی و سرزمینی از وظایف مهمی است که برعهده داریم و باید در این راستا تلاش بیشتری انجام شود تا نسل جدید با داشته های فرهنگی خود آشنا شوند.

پایان پیام/ 175