لزوم همکاری همه دستگاه های فرهنگی برای تحقق سومین حرم اهل بیت (ع)

لزوم همکاری همه دستگاه های فرهنگی برای تحقق سومین حرم اهل بیت (ع)

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
طلایی، بر همکاری و همراهی همه نهاد ها و دستگاه های فرهنگی در تحقق سومین حرم اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: سازمان های مختلف فاصله ها و عوامل تفرقه را کنار بگذارند و در راه افزایش شناخت معرفتی نوجوانان و جوانان نسبت به دین و اهل بیت (ع) گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حجت الله طلایی»، امروز (شنبه 22 آبان) در دیدار با حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس گفت: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به شیراز، فارس و شیراز را سومین حرم اهل بیت (ع) پس از مشهد و قم نامیدند که امروز شاهد آثار و برکات زیادی از آن سفر بوده ایم.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به سابقه های دینی و فرهنگی شیراز، خاطرنشان کرد: شیراز در سال های گذشته به «دارالعلم» و «دارالمومنین» مشهور بوده است و در کتاب های تاریخی آورده اند که شیراز «شهرراز» و شهر «هزار مزار» بوده است.

طلایی با بیان انکه در قبرستان «دارالسلام» شیراز افرادی مدفون هستند که از اولیای الهی بوده اند، تاکید کرد: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تلاش صورت گرفت تا سابقه های دینی و فرهنگی شیراز به دست فراموشی سپرده شده و در معرفی شیراز از این سوابق استفاده نشود که با عنایت خداوند متعال و رهبری امام خمینی (ره) و سایر علما طومار آنها در هم پیچیده شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) اظهار داشت: در این شهر سوابقی وجود دارد که آن را ممتاز کرده است و باید مردم و جوانان را به این سمت سوق داد که به اصطلاح به روزگار وصل خود برگردند.

وی، بر همکاری و همراهی همه نهاد ها و دستگاه های فرهنگی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص سومین حرم اهل بیت (ع) تاکید کرد و افزود: هر کس در هر جایگاهی قرار دارد باید همه هم و غم خود را در راه اعتلای کلمه الله بگذارد و اعتلای کلمه الله از توسل به اهل بیت (ع) نشات گرفته و تسری پیدا می کند.

طلایی ادامه داد: سازمان های مختلف فاصله ها و عوامل تفرقه را کنار بگذارند و در راه افزایش شناخت معرفتی نوجوانان و جوانان نسبت به دین و اهل بیت (ع) گام بردارند تا تفکر الهی را به فضای شهر برگردانیم.

خاطرنشان می شود؛ در ابتدای این دیدار حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد استان پرداخت و برای همکاری در اجرای برنامه های حرم مطهر اعلام آمادگی کرد.

 

پایان پیام/ 130