رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت هنرمند متعهد و مسجدی است

رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت هنرمند متعهد و مسجدی است

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام امیدی گفت: رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت هنرمند متعهد و مسجدی است که در این راه برنامه های مختلفی را در طول سال اجرا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (شنبه 22 آبان) در دیدار با «حجت الله طلایی»، معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس، گفت: رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد تربیت هنرمند متعهد و مسجدی است که در این راه برنامه های مختلفی را در طول سال اجرا می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، تاسیس کانون فرهنگی هنری در مساجد و نظارت بر اجرای برنامه ها را 2 امر مهم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند و مجوز الکترونیکی نیز برای فعالیت آنها صادر می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با بیان اینکه امکانات و بودجه کم است اما هیچگاه فعالیت ها متوقف نشده است، اظهار داشت: از لحاظ فعالیت در مساجد استان پراکندگی هایی وجود دارد که اثرگذاری را کم کرده است و لازم است با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برنامه های فرهنگی و هنری سازماندهی و اجرایی شود.

حجت الاسلام امیدی بر استفاده از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و به ویژه شیراز در اجرای برنامه های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تاکید و در خصوص همکاری با حرم مطهر اعلام آمادگی کرد.

وی برگزاری تورهای زیارتی حرم گردی، آموزش راویان حرم، استقرار نمایندگان حرم مطهر در مساجد را از جمله برنامه های پیشنهادی برشمرد که با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد قابل اجراست.

 

پایان پیام/ 130