برگزاری آموزش های امداد ونجات در کانون های مساجد استان تهران

برگزاری آموزش های امداد ونجات در کانون های مساجد استان تهران

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
براتی از برگزاری آموزش های امداد و نجات در سطح کانون های مساجد استان تهران خبر داد.

حسین براتی سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران در گفت وگو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از اولویت های کانون ها محسوب می شود.

وی با تاکید بر فراگیری آموزش‌های امداد و نجات در سطح کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: این دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در زندگی هر فردی قابل استفاده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی فرهنگی هنری مساجد استان تهران ادامه داد: نخستین جلسه دوره مقدماتی امداد ونجات ویژه کارکنان ستاد فهمای استان با حضور کارکنان ستاد با همکاری هلال احمر تهران درحال برگزاری است.

 

به گفته براتی،در این دوره که طی 11جلسه با حضور استاد وثوقی از کارشناسان جمعیت هلال احمر استان برگزار و شرکت کنندگان با مباحث امداد و نجات آشنا می شوند.

 

وی افزود: دوره تکمیلی طی 22 جلسه برگزار خواهد شد و پس از پایان دوره برای شرکت کنندگان، گواهینامه  پاین دوره صادر خواهد  شد.

 

دبیر شورای سیاستگذاری فهما کشور افزود: با توجه به استقبال  کارکنان ستاد جهت  شرکت در این دوره آموزشی، دوره دوم را نیز برگزار خواهد نمود.

 

براتی با بیان اینکه حضور بچه های مسجد در خدمات رسانی به ویژه امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله و سیل چشمگیر بوده اظهار امیدواری کرد :این دوره ها در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران نیز برگزار می شود تا در صورت ایجاد بحران و حوادث غیر مترقبه به که به مناطق آسیب دیده اعزام می شوند بهتر بتوانند خدمت رسانی نمایند.

پایان پیام/ 704