برگزاری مراسم سالگرد شهدا توسط خادمیاران منطقه ۱۴ تهران

برگزاری مراسم سالگرد شهدا توسط خادمیاران منطقه ۱۴ تهران

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰
مراسم سالگرد ۷ تن از شهدا همزمان با سالگرد عروج ملکوتی شان بر سر مزار آنان و با حضور خانواده هایشان و خادمیاران رضوی منطقه ۱۴ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ضرورت حفظ راه و رسم شهدا و انتقال آن به نسل جوان جامعه، مراسم یادبود شهدا، همزمان با سالگرد عروج ملکوتی 7 تن از شهدا با حضور خادمیاران رضوی دارالمومنین تهران و خانواده های محترم شهدا و مردم انقلابی برگزار شد.
در این مراسم خادمیاران کانون ایثار و شهادت به همراه تعدادی از خادمیاران کانون های زیارت اولی، تعلیم و تربیت و عمومی منطقه در معیت پرچم های متبرک حرمین شریفین حضرات معصومین سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع)، سلطان علی ابن موسی الرضا(ع)، قمربنی‌هاشم حضرت عباس(ع)، زینب کبری(س) و رقیه خاتون(س) در بهشت زهرا بر سر مزار شهیدان محمدمهدی رضوان، نوید صفری، سید احمد پلارک و شهدای اربعه حلب در سوریه حاضر شدند و بر مقام شامخ آن ها با اهدا گل ادای احترام کردند.
تلاوت دسته جمعی صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام، ذکر مناقب اهل بیت علیهم السلام، خواندن سرود و همخوانی چاووش توسط خادمیاران رضوی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
بسیجی شهید محمد مهدی رضوان اولین فرزند خانواده در تاریخ 26/04/1379 به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره‌ متوسطه دوم، وارد دانشگاه و در رشته حسابداری مشغول به تحصیل شد؛ شهید رضوان با توجه به عشق و محبتی که نسبت آرمان‌های اسلامی کشورش داشت به عضویت بسیج در آمد و پس از گذراندن دوره‌های تخصصی وارد گردان ۱۲۱ امام علی (ع) شد و فعالیت خود را در یگان امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد.
طرح "امنیت پایدار" به منظور برخورد با اراذل و اوباش و هم‌چنین موادفروشان در محله شوش تهران آغاز شد و گردان امام علی (ع) ماموریت یافت تا در این طرح حضور یابد؛ روز ۱۶ آبان ماه ساعت ۸:۴۵ در حالی که شهید رضوان که در تیم اطلاعاتی حضور داشت، به همراه گشت امنیت و اطلاعات برای شناسایی وارد خیابان شهید کریمی واقع در میدان هرندی شد، این تیم گشتی با جمعی از اراذل و اوباش برخورد کرد و این جمع مانع عبور تیم شد که در نهایت با درگیری که بین آ‌ن‌ها رخ داد با جسمی سخت بر سر محمد مهدی رضوان ضربه وارد شد و بعد از انتقال به بیمارستان در نهایت پس از ۳ روز به دوستان آسمانی‌اش می‌پیوندد.
شهید مدافع حرم نوید صفری در تاریخ 16 تیر ماه سال 1365 دراستان تهران دیده به جهان گشود. شهید صفری از نسل سوم از فرزندان حضرت روح الله(ره) بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب راهی سفر عشق سوریه شدند و به مقام شهادت نائل شدند .
شهید نوید صفری که برای انجام ماموریت سه ماهه به سوریه اعزام شده بودند پس از پایان ماموریت به درخواست  خود شهید و با اجازه فرماندهان به دیرالزور البوکمال اعزام شدند. طی نبرد با تروریست های داعش در شهر البوکمال زخمی و به اسارت تروریست ها در آمد.
 
طی مدتی خبری از وی نبود تا اینکه با آزادی کامل شهر البوکمال از لوث تروریست های تکفیری در تاریخ 5 آذر ماه 1396 پیکر مطهر او شناسایی و مشخص شد که همچون سالار و سرور شهیدان، مظلومانه به شهادت رسیده و سر از پیکرش جدا شده است .
شهدای اربعه حلب، شهیدان سید مصطفی موسوی، مسعود عسگری، احمد اعطایی و محمدرضا دهقان از بسیجیان یگان فاتحین تهران بودند که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم عقیله بنی هاشم راهی سوریه شدند و در غروب روز 21 آبان ماه سال 94 مصادف با آخرین روز ماه محرم به شهادت رسیدند.
در این مراسم با اهدا قطعه فرش متبرکی حرم رضوی، نمک و نبات متبرک و بسته های فرهنگی از خانواده های این شهیدان تجلیل شد.
در پایان مراسم نیز نمک متبرک رضوی و پیکسل های با طرح امام رضایی به عموم مردم انقلابی حاضر در مراسم اهدا گردید و از حاضرین با کیک و شیرینی پذیرایی شد.

پایان پیام/ 704