کتاب دریچه ورود به اقیانوس دانش و دانایی است

کتاب دریچه ورود به اقیانوس دانش و دانایی است

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام جوکار گفت:تولید و تدوین کتاب یکی از نتایج فکر است و فکر قوی و سالم، مایه اقتدار است.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان صبح امروز مراسم جشن کتاب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس، خانم اطهری رئیس اداره کتابخانه‌ها، آقای آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، آقای ابریمن مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، اعضای محترم شورا و جمعی از کتاب خوانان و کتاب دوستان شهرقدسی در سالن آمفی تئاتر استاد خمسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان قدس برگزار شد.

 

 

 

حجت السلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرقدس، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) به اصحاب فکر، اندیشه و قلم اظهار کرد: امروزه رسالت همه مردم چه در تدوین و تالیف کتاب و یا امور دیگر باید در راستای برجسته سازی احکام و دستورات الهی قرار گرفته شود. 
وی بااشاره به جایگاه والای اندیشه، تعقل و تفکر در باب وجود خدا و خداشناسی و آگاهی اشاره کرد و گفت: کتاب و کتاب خوانی، از مسائل مهم کشور است و مسئولین اهمیت و توجه بیشتری بر این محبث اختصاص بدهند چراکه کتاب زندگی را متحول میسازد و موجب می شود انسان در جهت آگاهی و روشنفکری صحیح گام بردارد.
امام جمعه شهرقدس افزود: کتاب خوانی یک نگاه مترقی کننده و امید دهنده به سرزمین ما در پیشرفت مسائل مختلف اعم از خودسازی است و لازم است محیط های علمی و فرهنگی بیشتر به شهر اضافه و استعدادهای برتر مدارس پرورش داده شود.  

 

 

 


وی با بیان اینکه کتاب و مطالعه دریچه ورود به اقیانوس علم و دانایی بوده و فکر و اندیشه قوی و سالم مایه اقتداراست، در ادامه افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی در کنار پیشکسوت های حوزه قلم شاهد حضور نوجوانان نویسنده نیز هستیم و امروز از کتاب دانش آموز کلاس چهارمی رونمایی میکنیم که این یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در گام دوم است و باید مسئولان امر بیش از پیش به ظرفیت نوجوانان و جوانان توجه داشته باشند و از نویسندگان محلی حمایت کنند. 
حجت الاسلام و المسلمین جوکاربا اشاره به برپایی میز کتاب در مساجد ومراکز فرهنگی تصریح کرد: مطالب و محتوای کتاب میتواند به گونه ای باشد که دل هارا به سمت دین، قران و اهل بیت جذب کند و این قلم میتواند پاسخگوی هرگونه سوال در این زمینه باشد.

 


در حاشیه این مراسم، از 3 کتاب توسط 2 نویسنده نونهال و نوجوان شهرقدسی رونمایی و از همیاران کتابخانه های عمومی و نویسندگان پیشکسوت آئین تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 704