لزوم اختصاص درصدی از اعتبارات فرهنگی برای تجهیز کتابخانه های مساجد

لزوم اختصاص درصدی از اعتبارات فرهنگی برای تجهیز کتابخانه های مساجد

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام رضوانی نژاد با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه های مساجد خواستار اختصاص درصدی از اعتبارات فرهنگی برای تجهیز کتابخانه های مساجد گیلان شد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به فعالیت ۱۸۰ باب کتابخانه کانون های مساجد در سراسر استان گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: کتابخانه های مساجد  بهترین مکان برای افزایش آگاهی جامعه هستند.              

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان افزود: علی رغم مشکلات تامین و تجهیز کتابخانه های مساجد در بودجه های استانی، این کتابخانه ها با کمک اعضای کانون بدون هزینه های تامین‌ نیرو و سایر هزینه های اجرایی به آسانی در اختیار مراجعین است.

 

وی با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه های مساجد با توجه به سهولت دسترسی به این اماکن ادامه داد: متاسفانه کتابخانه های مساجد علی رغم‌ نقش موثرشان در افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از نیم درصد شهرداریها محروم‌ هستند و هیچ حمایتی از این ردیف دریافت‌ نمی‌کنند.

 

رضوانی نژاد مزیت های کتابخانه های کانون های مساجد را مورد اشاره قرار داد و با برشمردن سه مزیت اظهارداشت: استقرار در مساجد و عدم‌نیاز به احداث ابنیه، فعالیت اعضای کانون ها به صورت جهادی و عدم‌ هزینه جهت تامین نیرو و سهل الوصول بودن برای مراجعین سه مزیت ویژه کتابخانه های مساجد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته وی، با توجه به مزیت های کتابخانه های مساجد شایسته است نسبت به توسعه نرم افزاری و تامین‌ کتاب ها و تجهیزات مورد نیاز این‌ مساجد حمایت های مناسبی از سوی شهرداری ها و  مراکز برنامه ریزی صورت گیرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اعلام اینکه حدود ۲۰ درصد مساجد دارای کانون فرهنگی هنری استان کتابخانه های باز و دارند  ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری شهرداری ها و مسئولین استانی بتوانیم تعداد بیشتری از مساجد را مجهز به کتابخانه کنیم.

 

پایان پیام/ 84