روش زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه ترویج شود

روش زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه ترویج شود

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰
حجت الاسلام باقری گفت: امروز جامعه نیازمند روش ها و تربیت فردی و اجتماعی زندگی ائمه اطهار(ع) است و باید روش زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه ترویج شود.

حجت الاسلام «یوسفعلی باقری » در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: زندگی فردی و اجتماعی باید مبنای فکری اهل بیت(ع) باشد و باید تلاش کنیم تا در کانون مساجد این فرهنگ و روش زندگی را ببه جوانان شناسیم.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه شهرستان نکا افزود: اولویت امروز ما سوگواری برای ائمه معصومین (ع) و سیاه پوشی و عزاداری نیست؛ بلکه باید با شناخت روش زندگی ائمه اطهار(ع) آن را در جامعه ترویج دهیم.

 

وی با اشاره به برگزاری آیین عزاداری وفات حضرت معصومه(س) در کانون زینبیه نکا خاطرنشان کرد: اعضای متدین و انقلابی کانون زینبیه نکا همگام با عزاداران و سایر شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شب وفات این بانوی بزرگوار به اقامه عزا و سوگواری پرداختند و همچنین جلسات روشنگری در این راستا برگزار شد.

 

حجت الاسلام باقری گفت: امروز جامعه نیازمند روش ها و تربیت فردی و اجتماعی زندگی ائمه اطهار(ع) است و باید روش زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه ترویج شود و تلاش کنیم تا جوانان ما با زندگی اهل بیت و حضرت معصومه(س) بیش از پیش آشنا شوند.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه شهرستان نکا افزود: حضرت معصومه(س) در اول ذيقعده 173هجري ديده به جهان گشود و طاهره ، حميده ، رشيده، تقيه ، رضيه ، مرضيه ، سيده صديقه ، سيده رضيه مرضيه ، سيده نساء العالمين، محدثّه و عابده از جمله صفات و القابي است كه براي اين بانو عنوان شده است.

 

وی یادآور شد: از صفات و القابی که برای حضرت معصومه(س) عنوان شده است می توان به شخصیت فردی و اجتماعی این بانوی بزرگوار پی برد و این ویژگی ها و برجستگی های زندگی فردی و اجتماعی ایشان را الگو و نمونه برای جوانان امروز دانست و در تبیین آن تلاش کرد.

 

به گزارش شبستان، حضرت معصومه(س) روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در روز دهم ربیع‌الثانی و بنا بر قولی دوازدهم ربیع‌الثانی سال ٢٠١ هجری دیده از جهان فروبست .

پایان پیام/ 175