از مطالعه رایگان ۲۵ هزار عنوان کتاب تا تولید کتاب صوتی بچه‌های مسجد

از مطالعه رایگان ۲۵ هزار عنوان کتاب تا تولید کتاب صوتی بچه‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰
سعادتی صدای کتاب را از بخش‌های جدید رواق کتاب در فهمای ۱۴۰۰ معرفی کرد و گفت: ارسال کد تخفیف طاقچه برای همه اعضا و فعالان کانونی به منظور مطالعه رایگان ۲۵ هزار عنوان کتاب نیز از آخرین رخدادها در این رواق است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رواق کتاب از رواق های دوازده‌گانه ای است که در طرح ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) به بچه های مسجد فرصت رقابت سالم و اثرگذار را می دهد رواقی که توانسته با طرح های ابتکاری همچون شنبه های کتاب، نذر کتاب، جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد و ... در جلب و جذب مشارکت اعضا و فعالان کانون های مساجد موفق عمل کند و فرصتی مطلوب را برای آشتی آنها با یار مهربان و افزایش سرانه مطالعه‌شان ایجاد کند. از این رو، مروری اجمالی داریم بر تحولات و برنامه های این رواق در طرح ملی فهمای 1400 که با شعار «به توان مردم» در حال اجرا است.

 

 

 

 

کتاب صوتی بچه های مسجد تولید می شود

 

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان، درباره برنامه های رواق کتاب در فهمای 1400 اظهار کرد: از بخش های اضافه شده به برنامه های این رواق در فهمای 1400، بخش صدای کتاب است در این بخش بچه های مسجد فایل صوتی خود از کتاب های مطالعه شده را از طریق سامانه بچه های مسجد ارسال می کنند تا پس از داوری آثار، از فایل های برتر کتاب صوتی بچه های مسجد تولید شود.

 

 

مطالعه، این بار به روش صوتی / آیا نویسندگان ایرانی با کتاب صوتی کنار آمده‌اند؟

 

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: علاوه بر این در سامانه بچه های مسجد، بخش کتاب های تالیفی اعضای کانون های مساجد فعال شده تا صاحبان آثار تالیفی، جلد و شناسنامه کتابشان را بارگذاری کنند تا هم از برترین های آنها تقدیر به عمل آید و همه بسته اطلاعاتی ما تکمیل شود.

 

بارگذاری فایل شنبه های کتاب در آپارات

 

وی با بیان اینکه در رواق کتاب فهمای 1400 آموزش کتابداران نسبت به سال قبل با کیفیت بهتری عرضه می شود، گفت: شده در کنار آموزش متنی، آموزش فیلمی را هم اعمال و فعال کرده ایم. همچنین، فایل تصویری طرح ملی شنبه های کتاب را نیز در بستر آپارات با عنوان شنبه های کتاب مساجد بارگذاری کرده ایم.

 

سعادتی از تدارک بسته حمایتی برای همه اعضای کانون های مساجد در رواق کتاب خبر داد و بیان کرد: بدین منظور کد تخفیف رایگان «طاقچه بی نهایت» را به همه اعضاء و فعالان کانون های مساجد ارسال شده تا به صورت رایگان فرصت مطالعه 25 هزار عنوان کتاب را داشته باشند.

 

 

شرایط همکاری طاقچه با سازمان‌ها و گروه‌ها - وبلاگ طاقچه

 

 

وی از رایزنی و همکاری با شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مسابقات کتابخوانی خبر داد و ابراز کرد: علاوه بر این، با همایش ملی «فرهنگ انتظار و راهبرد مقاومت سلیمانی» همکاری داریم و در این باره به کانون های فرهنگی هنری برای مشارکت و ارائه مقاله به این همایش اطلاع رسانی کرده ایم.

 

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به بارگذاری هشت عنوان کتاب در سامانه بچه های مسجد برای برگزاری مسابقات کتابخوانی، تاکید کرد: برگزاری اختتامیه جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد با حضور شخصیت ها و تقدیر از برترین های چهار بخش این جشنواره نیز از برنامه های رواق کتاب فهمای 1400 است که 30 آبان ماه انجام می شود.

 

 

 

 

سعادتی با اشاره به بسته برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای هفته کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: این برنامه ها به استان ها و کانون های فرهنگی هنری ابلاغ شده و از محوری ترین آنها آن است که در همه استان ها در 29 آبان به صورت همزمان از مولفان برتر دعوت به عمل آمده و برنامه شنبه های کتاب مساجد با معرفی و نقد و بررسی استان مدعو انجام و در پایان از مولفان این آثار تقدیر می شود.

 

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری، استان معین رواق کتاب در فهمای 1400 است، خاطرنشان کرد: یکی از جدیدترین اتفاقات در این رواق، برگزاری دوره مهارت افزایی کتابدارانِ کتابخانه های برتر هر استان در بخش کودک و نوجوان است که در چهار محور برگزار می شود و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

 

گفتنی است، بنابر آنچه مرور شد رواق کتاب با فعالیت های پیش بینی شده یکی از فعال‌ترین و مهمترین عرصه های رقابتی بچه های مسجد در فهمای 1400 به شمار می رود.

پایان پیام/ 9