تعامل سازنده ای بین کانون های مساجد و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است

تعامل سازنده ای بین کانون های مساجد و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰
به گفته امیرنیا، فلسفه وجودی معاونت قرآن و عترت و کانون های مساجد، هدایت و راهنمایی مردم به سمت معنویت و بهره گیری از آموزه های دینی است و این تعامل سازنده بوده است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای پاسخگویی به شکایات مردمی در آستانه سفر رئیس جمهور به زنجان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مستقر شدند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: ذات انقلاب ما بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی است بنابراین باید تمام فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر بوی قرآنی داشته باشیم. ما هیچ موردی در زندگی بشر سراغ نداریم که قرآن برنامه ای بر آن نداشته باشد. در قرآن کریم تمام آموزه های مورد نیاز بشر اعلام شده و در مواردی که انسان از درک آن عاجر است می تواند به سیره ائمه اطهار و روایات آنان مراجعه کند.

 

اصغر امیرنیا با بیان اینکه انسان باید زندگی خود را برپایه قرآن و سیره اهل بیت طراحی کند،گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به ماهیت آن جاری کردن معنویت در جامعه با بهره گیری از آموزه های قرآنی یک امر ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از فعالیت های قرآنی به دلیل جابه جایی دولت کمرنگ شده بود، گفت: با حضور دولت مردمی که تمام توان خود را برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بر پایه قرآن و عترت قرار داده است، این برنامه ها با جدیت دنبال می شود.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره آیات و برنامه های هفته قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش قرآن و فعال کردن موسسات قرآنی نیز برنامه هایی در دستور کار است.

 

امیرنیا به همکاری معاونت قرآن و عترت و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اجرای برنامه های قرآنی اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی معاونت قرآن و عترت و کانون های مساجد، هدایت و راهنمایی مردم به  سمت معنویت و بهره گیری از آموزه های دینی است و این تعامل سازنده بوده است.

 

به گفته وی، پیوند خوبی بین معاونت قرآن و عترت و کانون های مساجد شکل گرفته است و بسیاری از کارشناسان ما در کانون های مساجد با مساجد و جامعه قرآن در ارتباط هستند و می توانند نیازهای جامعه قرآنی را شناسایی کنند.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نیاز جامعه قرآنی این است که خود را در بطن جامعه قرار دهند، گفت: جامعه قرآنی نباید تنها به قرائت و آموزش تفسیر اکتفا کنند چرا که اگر آموزه های قرآنی در جامعه ساری و جاری نشود اثرگذار نخواهد بود.

 

وی افزود: مردم، هنر و ذات این انقلاب پاک و دینی است و اگر این تذکرات از سوی جامعه قرآنی و بزرگان دین ما در اختیار تمام اقشار قرار گیرد، آموزه های قرآنی و نمود دینی آن را در همه جا خواهیم دید.

 

این مسئول به نقش خبرنگاران به عنوا ن پل ارتباطی و چشم و گوش مردم اشاره کرد و گفت: خبرنگاران بایستی با صداقت و انصاف دردل مردم را گوش دهند و آن را به گوش مسئولان برسانند.

 

وی به ارتباط مردمی خدمتگزاران در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این برنامه ها موجب می شود تا مردم بتوانند مشکلات خود را به گوش خدمتگزاران نظام برسانند و در کمتر از سه ماهی که دولت سیزدهم روی کار آمده است شاهد سفرهای استانی رئیس جمهور حتی در روزهای تعطیل هستیم و همین موضوع امیدی برای مردم است تا بدانند که این دولت به فکر مردم و مشکلات آنان است.

 

مدیرکل مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای ارتباط مردمی در زنجان حضور دارد در خصوص مشکلات جامعه هنرمندان از زمان شیوع ویروس کرونا و حمایت های وزارتخانه متبوع گفت: علیرغم معضلاتی که کرونا برای اقشار مردم پدید آورد شاهد برخی مزایا هم بودیم و آن هم رونق کسب و کارهای فضای مجازی بود.

 

وی با اشاره به اینکه این فضا موجب شده تا هنرمندان آثار خود را با حداقل هزینه در معرض دید و فروش قرار دهند، گفت: حتی تالیف کتاب در این فضا با هزینه کم برای نویسندگان ما مهیا شده است.

 

امیرنیا با اشاره به اینکه چشم انداز خوب از تکنولوژی ایجاد شده برای گستره فعالیت های فرهنگی و هنری می بینم، گفت: امیدواریم عدالت نسبی را در ایجاد فضاها و امکانات برای فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور ایجاد کنیم.

پایان پیام/ 73