بستری ۶۵۵ مصدوم حوادث ترافیکی در سال جاری

بستری ۶۵۵ مصدوم حوادث ترافیکی در سال جاری

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰
علی اصغر خیرخواه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۵ نفر به صورت بستری، ۸ نفر سرپایی، ۴ هزار و ۴۰۴ نیز به صورت اورژانسی، در پی بروز حوادث ترافیکی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پذیرش شده اند.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، سوانح و حوادث را یکی از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران و جهان، برشمرد و گفت: متاسفانه بیشتر قربانیان حوادث ترافیکی جوانان هستند.


معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 655 نفر به صورت بستری، 8 نفر سرپایی، 4 هزار و 404 نیز به صورت اورژانسی، در پی بروز حوادث ترافیکی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پذیرش شده اند.


وی با بیان این که سومین یکشنبه ماه نوامبر هر سال، روز یاد بود قربانیان حوادث ترافیکی نامگذاری شده است، ابراز کرد: امسال این روز مصادف با یکشنبه مورخ 30 آبان ماه سال است.


خیرخواه تاکید کرد: مهمترین عوامل خطرهای جاده ای، عدم بستن کمربند ایمنی خودرو، استفاده نکردن از صندلی ایمنی کودک در خودرو، عدم استفاده از کلاه ایمنی در بین راکبین وسایل نقلیه دوچرخ، سرعت بالا، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، مصرف الکل و مواد روان گردان و داروهای خواب آور قبل از رانندگی، ندیدن عابران پیاده در شب، خستگی و خواب آلودگی حین رانندگی است.


معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه با تاکید بر این که حوادث ترافیکی همگی قابل پیشگیری هستند، عنوان کرد: برای پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی، هماهنگی های لازم میان دستگاه های مرتبط در همه جوانب امری ضروری است و حوزه سلامت یکی از مهمترین نهاد ها در این مسئله است.

پایان پیام/ 586