فعاليت‌هاي مشترک بسيج و کانون‌هاي مساجد، جهادي و ضامن آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است

فعالیت‌های مشترک بسیج و کانون‌های مساجد، جهادی و ضامن آرمان‌های انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني ضمن گراميداشت هفته بسيج، به همکاري‌هاي دوجانبه و مشترک ميان ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور و بسيج اشاره کرد و گفت: اين فعاليت‌ها جهادي و ضامن آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: ایستادن بر قله‌های افتخار و تحقق حرکت‌های جهادی در کشور مرهون ایثار و فداکاری بسیجیانی است که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به رشادت‌های بسیج در طول انقلاب اسلامی و پس از آن افزود: نیروهای بسیج در ادوار مختلف در میدان حضور داشتند، از حمایت کردن از مستضعفان گرفته تا مقابله با تهاجم فرهنگی از طریق برگزاری فعالیت‌های فرهنگی هنری همسو با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی و در نتیجه امروز شاهد شکل گیری جامعه‌ای هستیم که جوانانش انگیزه و دغدغه تحقق اهداف انقلاب اسلامی را دارند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به ارتباط و تعامل میان مسجد و کانون‌های مساجد با بسیج اظهار کرد: این مهم به ویژه پس از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جریان سفری که سال 1391 به خراسان شمالی داشتند بیش از پیش گسترش یافت؛ معظم‌له فرمودند: «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند ، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد. کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید . مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید».

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌های مختلفی با بسیج به منظور برگزاری برنامه‌های مشترک در مساجد کرد که از جمله آنها می‌توان به امضای تفاهم‌نامه با بسیج مستضعفین اشاره داشت که برکات فراوانی را برای اهل مسجد به همراه داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری و مشارکت بسیج انجام می‌شود، برای مثال در جریان شیوع کرونا و حمایت از مردم و مشاغل آسیب دیده از این ویروس منحوس، بسیج مساجد همراهی قابل توجهی را با کانون های مساجد داشتند؛ همچنین در جریان توزیع گوشت قربانی به همت موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه سمت خدا؛ نیز همراهی چشمگیر بسیجیان را شاهد بودیم که در این مجال و به مناسبت هفته بسیج از همه این نوجوانان و جوانان تشکر می‌کنم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان با تاکید بر اینکه مسجد، بسیجِ مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛ ستون‌های سه‌گانه‌ای هستند که ضامن بقای فرهنگ دینی و اهداف نظام اسلامی ما هستند، تصریح کرد: انتظار می‌رود بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بیان داشتند فعالیت‌های این عرصه بیش از همیشه ارتقا یابد تا شاهد شکل گیری تمدن نوین اسلامی از دل مساجد باشیم.