تجلیل از ۲۵ نویسنده نوقلم استان تهران در شهرری

تجلیل از ۲۵ نویسنده نوقلم استان تهران در شهرری

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آیین تجلیل از نویسندگان نوقلم استان تهران، ۲۶ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آیین تجلیل از نویسندگان نوقلم استان تهران، ۲۶ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرستان ری برگزار شد. 

«حسین نادری» رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران در این مراسم گفت: پیدایش خط آن قدر مهم و سرنوشت ساز است که زندگى بشر را از گذشته متمایز کرده است.

وی عنوان کرد: تمام تمدّنهاى جوامع مختلف در سایه خط و قلم بوجود آمده و تمام علوم و دانش‌ها نیز از همین طریق از نسلى به نسل دیگر منتقل شده است.

وی اظهار داشت: پایه اسلام از همان آغاز بر علم و قلم گذارده شده و قرآن مجید و روایات اسلامى، سرشار از آیات و روایاتى است که در مدح و ستایش علم آمده تا آنجا که مرکّب قلم دانشمندان، از خون شهیدان برتر شمرده شده است.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به عظمت قلم و نگاشته های آن گفت: دلیل والایی قلم، همان سوگندی است که خداوند متعال به قلم خورده و این قلم است که در زندگی انسان به عنوان گل سرسبد آفرینش تأثیر می گذارد.

وی اظهار داشت: قلم وسیله ای است که منویات انسان را برای آیندگان ثبت می کند و به گواه تاریخ، برخی از آثار نویسندگان، صدها و هزاران سال عمر پربرکت داشته اند.

وی به نویسندگان نوقلم توصیه کرد که مطالعات خود در حوزه های مختلف را  بالا ببرند تا آثار تولید شده از غنای خوبی برخوردار شوند.

در ادامه «جعفر حاجی کریم نظری» مدیر انتشارات نظری در سخنانی گفت: علم در کنار عمل، ارزشمند و متفکرانه است و در واقع علم زدودن حجاب یا انکشاف است تا به فهم برسد و نویسنده باید به فهم و درک لازم برسد تا قدرت انتقال پیام را داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایش مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: نتیجه علم باید منتهی به عمل شود و عالمی که به علمش عمل نکند، آثارش تأثیرگذار نخواهد بود.

در پایان این مراسم از 25 نویسنده نوقلم شهرستان های استان تهران تجلیل شد.

پایان پیام/ 704