حمایت از کانون‌های مساجد به تولید محتوای فاخر به عنوان مطالبه رهبری، کمک می‌کند

حمایت از کانون‌های مساجد به تولید محتوای فاخر به عنوان مطالبه رهبری، کمک می‌کند

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهمترین نهادها و تشکل‌های مردمی فعال در کشور هستند، گفت: حمایت از این کانون‌ها به تولید محتوای فاخر که مورد تاکید رهبری است، کمک‌ می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «حجت الله ذاکر» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فراموش نکردن کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور البته با همکاری بسیج، اظهار کرد: شاید بتوان گفت کانون های فرهنگی هنری مساجد مهمترین نهاد و تشکل مردمی فعال در کشور هستند که هم به جهت کمیت و هم تنوع آثار کم‌نظیر عمل می کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، تصریح کرد: اگر این کانون ها مورد توجه مسئولان قرار بگیرند از نظر تامین بودجه، امکانات و تجهیزات انصافاً می توانند در تولید محتوای فاخر که از دغدغه های مقام معظم رهبری است، موفق عمل کنند، این موفقیت می تواند هم درباره محتوای فرهنگی و هم محتوای هنری و هم در زمینه تولید ادبیات و فیلم، سرود و نغمات آئینی و ... رخ دهد.

 

وی با بیان اینکه خروجی این فعالیت ها می تواند گنجینه ای ارزشمند برای کشور به ویژه در فضای مجازی که اولویت بیشتری دارد، باشد، گفت: در سال های اخیر با برنامه ریزی خوبی که صورت گرفته و نیز همت برادران ما در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، کار علمی‌ای که مقام معظم رهبری مدنظر دارند موردتوجه قرار گرفته و آثار خوبی در برخی زمینه های هنری تولید شده است.

 

حجت الاسلام ذاکر تاکید کرد: البته باید تنوع این آثار را به تناسب ذائقه جامعه گسترش داد و سایر مقوله های فرهنگی و هنری هم مورد توجه قرار بگیرد تا تولیداتی که قرار است منتشر شود بتواند پاسخگوی ذائقه و سلیقه های مختلف باشد. حتی در زمینه تولید صنایع خلاق فرهنگی و صنایع خانگی و نیز در دانش افزایی و مهارت افزایی کانون های مساجد می توانند کمک کننده باشند.

 

پایان پیام/ 9