دغدغه‌های امام محله کوی فلسطین زنجان برای مردمی که صدایشان شنیده نمی‌شود

دغدغه‌های امام محله کوی فلسطین زنجان برای مردمی که صدایشان شنیده نمی‌شود

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام مهدی علیزاد تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تنها رئیس‌جمهور و مقام بلند پایه‌ای است که تاکنون از محله کوی فلسطین زنجان بازدید داشته و امیدواریم هرچه زودتر وعده‌هایی که دادند محقق شود.

خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام مهدی علیزاد، «امام جماعت منطقه محله کوی فلسطین زنجان» از روحانیونی است که حدود ۴ سال است که امامت جماعت ۱۱۸ خانوار محروم این منطقه ۳۵۰ نفری را بر عهده دارد؛ منطقه‌ای که با مشکلات زیادی ازجمله شیب زمین، رطوبت خانه‌ها و سستی زمین روبه‌رو است به‌طوری‌که رطوبت و خیسی منازل، آسیب‌های زیادی را هم به بناها وهم به لوازم زندگی مردمان این منطقه زده است. وضعیت این منطقه به حدی اضطراری است که رئیس‌جمهور در سفر به زنجان به دیدار مردم این منطقه محروم رفت و دستوراتی را برای برون‌رفت از این مشکلات صادر کرد.

این منطقه سه متر از سطح فاضلاب شهری پایین‌تر است


«حجت‌الاسلام مهدی علیزاد» در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مشکلات منطقه محله کوی فلسطین زنجان گفت: متأسفانه این منطقه که از اول انقلاب تأسیس‌شده است تاکنون با مشکلات زیادی دست‌به‌گریبان بوده که مهم‌ترین آن شیب زمین و نفوذ آب‌های زیرزمینی به منازل مردم است. این منطقه سه متر از سطح فاضلاب شهری پایین‌تر است و به همین خاطر امکان اتصال به فاضل آب شهری وجود ندارد و هر خانه‌ای مجبور شده برای خودش چاه فاضلابی حفر کند که خود این نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تمام پیگیری‌های من بحث مطالبه گری مردم این محله و رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولین شهری و استانی است و به همین جهت تلاش زیادی را برای حضور مسئولین و بازدید آنان از این منطقه داشتم.

مسئولین فقط وعده بی‌عمل دادند!


امام جماعت کوی فلسطین زنجان، رایزنی با شورای شهر، شهرداری، فرماندار، استاندار، فرمانده نیروی انتظامی و دادستان زنجان برای بازدید و رسیدگی به مشکلات این منطقه را بخشی از تلاش‌های خود عنوان کرد: تلاش‌هایی که یا از سوی این مسئولین بی‌جواب مانده یا هنوز ثمره‌ای برای این منطقه نداشته است و تنها درد این مردم را افزایش داده است.

 

آقای رئیسی تنها رئیس‌جمهوری است که از این منطقه بازدید کرد


این روحانی جهادی و فعال همچنین از بازدید رئیس‌جمهور از این منطقه خبر داد و گفت: آقای رئیسی تنها رئیس‌جمهور و مقام بلند پایه‌ای است که تاکنون از این محل بازدید داشته و قول‌هایی مبنی بر جابه‌جایی مردم این منطقه به مکان دیگر برای تعمیر اساسی این خانه‌ها دادند که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

وی تصریح کرد: ما حتی برای مشکلات این منطقه راهکارهایی را نیز تهیه و به مسئولین ارائه دادیم و یکی از پیشنهاد ما بعد از تعمیر اساسی این خانه‌ها این بوده که اگر پمپ‌بنزین یا هر کار خدماتی که اینجا دایر می‌شود نیمی از درآمد آن به خانوارهای این منطقه اختصاص یابد تا بخشی از محرومیت‌های این مردم کاهش یابد.
حجت‌الاسلام مهدی علیزاد، مشکلات جاده‌ای، عبور و مرور و نداشتن پل هوایی در این منطقه را یکی دیگر از مشکلات کوی فلسطین یادکرد که با همه پیگیری‌ها هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

 

نصب فوتبال دستی بدون میله و دسته! به‌جای تجهیز فضای ورزشی

وی ادامه داد: باوجودی که استاندار سابق زنجان قول بازدید از این منطقه را به ما داد اما هرگز پایش را به این منطقه نگذاشت و تنها فرماندار را برای این امور اعزام کرد و ایشان حتی جواب مثبتی هم به مشکلات این منطقه ندادند و نبود بودجه را بهانه کردند. به‌عنوان نمونه حتی شهرداری زنجان هم برای کمک به مردم این منطقه قول تجهیز کردن این منطقه به فضای ورزشی را دادند اما دست‌آخر، فقط یک جعبه خالی فوتبال دستی بدون میله، دسته و تجهیزات لازم را نصب کردند و رفتند!

 

این منطقه به‌جز آب و برق و گاز از خدمات دیگر شهری محروم است

به گفته وی در منطقه کوی فلسطین زنجان، به‌جز آب و برق و گاز، خدمات شهری دیگری وجود ندارد و این محل تنها دارای یک بقالی، نانوایی و یک مسجد است.

این امام جماعت منطقه کوی فلسطین زنجان، توزیع مواد غذایی، اقدامات فرهنگی، پیگیری مباحث ترک اعتیاد، رفع نزاع‌های خانوادگی، هدایت معتادان به کمپ، اشتغال و تلاش برای جلوگیری از طلاق‌های احتمالی، برنامه تلاوت قرآن، احکام و مداحی، برگزاری کلاس‌های تئاتر در مسجد و اجاره کردن دو سالن برای بازی فوتبال جوانان این منطقه با همکاری‌های قرارگاه خاتم، سازمان تبلیغات اسلامی زنجان و برخی از خیرین را ازجمله فعالیت‌های انجام شده در این منطقه محروم اعلام کرد.

 

ظرفیت‌های مردمی در این منطقه زیاد است


وی بابیان اینکه مردم این منطقه ازلحاظ مذهبی، مردمان دینداری هستند اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت‌های مردمی در این منطقه زیاد است و ما شاهد همکاری‌های خوب مردم به‌ویژه تعدادی از نیروهای جوان این منطقه هستیم که همواره ما را در اداره موکب‌ها، برگزاری مراسم‌های محرم، عاشورا و اربعین یاری می‌کنند. از سوی دیگر، تلاش کردیم به کمک مردم و خیرین، صندوقی را برای کمک به مستأجرانی که اجاره خانه آنان عقب‌افتاده یا فاقد پول پیش هستند راه‌اندازی کنیم.

 

رایزنی برای حضور رایگان پزشکان متخصص

حجت‌الاسلام علیزاد، حضور رایگان پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی، متخصصان داخلی، طب سوزنی به این منطقه و تهیه رایگان دارو را از دیگر کارهای انجام‌شده برای این منطقه محروم ذکر کرد.

وی در پایان اذعان کرد: با رصدی که از منطقه کوی فلسطین داشتیم این منطقه را به ۵ گروه آسیب‌پذیر تقسیم کردیم و طبق این تقسیم‌بندی توانستیم کمک‌های مردمی را ساماندهی کنیم به‌طوری‌که هم‌اکنون برای ما مشخص است که کدام خانواده به چه نوع کمک‌هایی نیاز دارد.

پایان پیام/ 9