مساجد را با کتابخوانی به مرکز فرهنگی تبدیل کنیم

مساجد را با کتابخوانی به مرکز فرهنگی تبدیل کنیم

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به نامطلوب بودن سطح مطالعه در سطح کشور، گفت: آزادگان در اردوگاه‌ها و در آن شرایط بسیار سخت و در شرایطی که نه کاغذ کافی و نه قلم داشتند، اردوگاه‌ها را به مراکز فرهنگی تبدیل کرده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن ابوترابی فرد» در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی کتاب «بچه های مسجد» که امروز (یکشنبه، 30 آبان) در مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین (ع) برگزار شد با بیان اینکه ما دو کتاب ارزشمند تکریم و تشریع در اسلام داریم که هر مسلمانی باید تمام ساعت عمرش را با این کتاب سپری کند، اظهار کرد: ما شخصیت های بزرگی داشتیم که نه تنها در  حالت بیداری حتی در حالت خواب نیز با کتاب مانوس بودند.

 

امام جماعت موقت تهران افزود: این شخصیت های مهم و بزرگ نگاهی را مطرح نمی کردند مگر اینکه با مطالعه باشد و مطالعه نداشتند مگر اینکه پندی داشته باشد و پندی نداشتند مگر آنکه آن پند ما را به پروردگار نزدیک کند.

 

وی گفت: ما در چنین مدرسه ای هستیم اما میزان مطالعه در کشور ما خوب نیست. آزادگان در اردوگاه ها و در آن شرایط بسیار سخت و در شرایطی که نه کاغذ کافی و نه قلم داشتند، اردوگاه ها را به مراکز فرهنگی تبدیل کرده بودند. گاهی حتی کتاب و نهج البلاغه را می آوردند از روی آن چند نسخه می نوشتند چون می دانستند که مدیران اردوگاه ها از آنها می گیرند؛ در چنین اردوگاه هایی خیلی ها حافظ قرآن شدند، خیلی ها حافظ نهج البلاغه شدند، در چنین اردوگاه هایی همه یا دانشجو بودند یا استاد یا هر دو یعنی هر کس هر چه در توان داشت و می دانست به دیگران می آموخت.

 

وی ادامه داد: در این اردوگاه ها اسرا به همدیگر زبان عربی یا هر زبان دیگری که می توانستند، می آموختند. ما اگر بتوانیم مساجد خود را به چنین مراکز بزرگ فرهنگی تبدیل کنیم، قطعا معجزه خواهد شد و به کار بسیار بزرگی دست زده ایم. از همه کسانی که در این کار بزرگ تلاش می کنند هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و کشور و مدیران ستاد تشکر می کنم و هر کاری که از دستم بربیاید برای کمک به آنها انجام می دهم.

 

در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد از حجت الاسلام ابوترابی فرد به عنوان خیر کتابخوان تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/ 397