درخشش بچه مسجدی های جنوب کرمان در جشنواره کتاب مساجد کشور

درخشش بچه مسجدی های جنوب کرمان در جشنواره کتاب مساجد کشور

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: امروز در اختتامیه جشنواره بکتاب بچه های مسجد که در تهران برگزار شد از ملیکه شعبانی کتابدار کتابخانه کانون فهمای جامع مسجد جامع جیرفت و فرزاد میرشکاری مسئول کتابخانه فاطمه ها دهکهان تجلیل شد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: بسیار خرسندیم که خانم ملیکه شعبانی به عنوان کتابدار برتر و کتابخانه فاطمه ها نیز به عنوان کتابخانه برتر حائز مقام سوم کشوری جشنواره کتاب بچه های مسجد شدند.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان با بیان این مطلب که جشنواره کتاب بچه های مسجد به میزبانی و با اجرای ستاد فهمای استان تهران برگزار شد، افزود: بر همین اساس امروز در اختتامیه این جشنواره که در تهران برگزار شد از ملیکه شعبانی کتابدار کتابخانه کانون فهمای جامع مسجد جامع جیرفت و فرزاد میرشکاری مسئول کتابخانه فاطمه ها دهکهان تجلیل شد.


وی در تشریح این خبر افزود: در راستای جشنواره بچه های مسجد در مرحله استانی کتابخوان برتر، سفیر کتاب برتر و کتابخانه های برتر کانون های مساجد مشخص شدند و از هر استانی یک نفر به مرحله داوری کشور راه یافت.


خوبی زاده ابراز کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی جنوب کرمان نعیمه سعیدی به عنوان کتابخوان برتر، ملیکه شعبانی کتابدار برتر، کتابخانه فاطمه ها کتابخانه برتر و صمدالله سعیدی سفیر کتاب برتر انتخاب شدند.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان اظهار کرد: ملاک های انتخاب کتابخوان برتر این بود که فرد کتابخوان باید در ۵ مسابقه کتابخوانی سایت بچه های مسجد شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب می کرد بنابراین براساس سامانه خانم نعیمه سعیدی موفق به کسب رتبه کتابخوان برتر استان شد.

وی ادامه داد: ملیکه شعبانی سابقه قریب ۱۸ سال کتابداری و مسئولیت کتابخانه های کانون های فهمای ولایت مسجدالرسول و جامع مسجد جامع جیرفت را در کارنامه کاری خود داشته و در حوزه فعالیت های کتابخانه ای موفق به نگارش جزوه کتابداری تحت عنوان چگونه کتابدار کتابخانه کوچک خود باشیم، شده است.


خوبی زاده عنوان کرد: همچنین دوره آموزش کتابداران جنوب کرمان در گذشته با مربیگری خانم شعبانی برگزار شده است و علاوه بر این نیز ایشان توانسته کتابخانه های تحت مدیریت خود را به روش های صحیح کتابداری اداره کند.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان اضافه کرد: کارنامه کاری خانم شعبانی موجب شد تا در سطح کشور نیز موفق به حائز مقام سوم کتابداری شود.


وی بیان کرد: کتابخانه فاطمه ها نیز به دلیل ویژگی های خاص آن از جمله این که کتابخانه ای روستایی است و علاوه بر انجام فعالیت های کتابخوانی، برنامه های دیگری نیز با محوریت کتابخانه و در رشته های مختلف فرهنگی برگزار می کند.


خوبی زاده ادامه داد: آقای فرزاد میرشکاری مسئول کتابخانه فاطمه ها نیز طی سال های گذشته به عنوان مروج کتاب در سطح کشور شناخته شده و روستای دهکهان نیز به واسطه فعالیت های کتابخانه فاطمه ها به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور انتخاب شده است.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان ابراز کرد: صمدالله سعیدی نیز مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر نیز به عنوان نویسنده و اهدا کننده کتاب از برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان انتخاب شدند.


وی یادآور شد: آقای سعیدی تاکنون قریب ۴۰ جلد کتاب ممهور به مهر کانون های مساجد جنوب کرمان تالیف و چاپ کرده و همچنین کتاب به نهادهای مختلف و هیئت های مذهبی برای اجرای طرح و برنامه های مختلف فرهنگی اهدا کرده است.


خوبی زاده در خاتمه عنوان کرد: در همین راستا صمدالله سعیدی نیز به عنوان مولف و اهدا کننده کتاب از برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی جنوب کرمان انتخاب شدند.

پایان پیام/ 586