مساجد، بهترین پایگاه مردمی برای ارتقاء هنر دینی و اسلامی هستند

مساجد، بهترین پایگاه مردمی برای ارتقاء هنر دینی و اسلامی هستند

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۰
نعمتی با بیان اینکه مساجد بعنوان بهترین پایگاه مردمی برای پیشبرد و ارتقاء اهداف هنر دینی و اسلامی تأکید کرد و افزود: بسط و گسترش گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از اهداف راهبردی سند تحول زیست بوم استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس حوزه هنری استان زنجان در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در پی تفاهم نامه همکاری کانون های مساجد با حوزه هنری برای تئاتر بچه های مساجد به تدوین سند تحول زیست‌بوم استان در حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: این نهاد فرهنگی در نظر دارد با تدوین سند تحول نقشه راهی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی هنری استان تعریف و تبیین نماید.

 

امیر نعمتی بر تولید نمایشنامه‌های فاخر و ارزشی بر اساس زیست بوم استان تأکید کرد و افزود: برای پیشبرد این هدف شناخت رویدادها و وقایع انقلابی، مذهبی و تاریخی استان لازم و ضروری است.

 

وی گفت: هنر تئاتر و هنرمندان استان این قابلیت را دارند که با تولید و اجرای نمایشنامه‌های ارزشی بر اساس زیست بوم استان جریان‌ساز برخی وقایع و رخدادهای انقلابی و تاریخی پر اهمیت در استان باشند.

 

رییس حوزه هنری استان زنجان بر جایگاه و تأثیرگذاری هنر تئاتر با بهره‌مندی از ظرفیت فضاهای معنوی مساجد بعنوان بهترین پایگاه مردمی برای پیشبرد و ارتقاء اهداف هنر دینی و اسلامی تأکید کرد و افزود: بسط و گسترش گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از اهداف راهبردی سند تحول زیست بوم استان است.

 

وی اظهار کرد: مسئولین گروه‌ها تئاتر بچه‌های مساجد جهت تشکیل گروه‌های بیشتر برای تمرین و اجرا و همچنین جلب اطمینان و اعتماد خانواده اعضاء گروه‌های نمایشی از حضور فرزندان خود در این فضاها و گروه‌ها بایستی بیش از پیش فعالیت نمایند.

 

نعمتی با یاآوری اینکه تئاتر، مادر تمام هنرهاست، خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی و تئاتر به جهت رویارویی هنرمند و مخاطبین از اثرگذاری بیشتری برخوردار است.

 

وی با یادآوری اینکه از ابزار هنر به عنوان یکی از اثرگذارترین زبان ها برای انتقال پیام به نسل جوان یاد کرد و گفت: با بهره گیری از تکنیک های هنری می توان پیام خود را به مخاطب منتقل کرد.

 

رئیس حوزه هنری استان زنجان با تاکید براینکه فعالیت های هنری بالاخص تئاتر بچه های مسجد نباید تعطیل شود، گفت: زنجان پایگاه هنر عاشورایی است و همین راهبرد جدید حوزه هنری خواهد بود.

 

به گفته این مسئول، زنجان در شعر آئینی، فیلم مستند و تئاتر بچه های مسجد جزو استان زنجان موفق است و امید می رود از پتانسیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در این مهم استفاده شود.

پایان پیام/ 73