تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت سخت‌ افزاری از کتابخانه‌های مساجد است

تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت سخت‌ افزاری از کتابخانه‌های مساجد است

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۰
جاودانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کتابخانه‌های مساجد را وظیفه خود می‌داند و تمام تلاش ما این است که در حوزه سخت افزاری، امکاناتی همچون کتاب، رایانه و قفسه را در اختیار مساجد قرار دهیم.

«احد جاودانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در برگزاری جشنواره کتاب بچه های مسجد، گفت: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران کارهای بسیاری در حوزه کتاب خوانی انجام می دهیم که همکاری با این ستاد در برگزاری این جشنواره از جمله آنها بود؛ جشنواره ای که از نظر کیفی و کمی با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا خیلی خوب برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برای توسعه کتاب و کتاب خوانی نیز کارهای متعددی مطابق با سیاست های ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می دهد که حمایت از ناشران با اهدای وام و کاغذ، حمایت از کتابفروشی ها از طریق پرداخت یارانه برای خرید کتاب و حمایت از نویسندگان از طریق ایجاد فضای فروش آثارشان از جمله این حمایت ها است.

 

وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حوزه کتابخانه های مساجد نیز کارهایی انجام می دهد. ما در این نوع از کتابخانه ها با حمایت های مردمی روبرو هستیم لذا پست هایی همچون کتابدار در ساختار وزارت ارشاد و به طور ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد، تعریف نکرده ایم.

 

جاودانی گفت: مردم به صورت خودجوش و افتخاری در خدمت کتابخانه های مساجد هستند. البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد فهما وظیفه خود می داند از این نوع از کتابخانه حمایت کند. تمام تلاش ما این است که در حوزه سخت افزاری، امکاناتی همچون کتاب، رایانه و قفسه در اختیار مساجد قرار دهیم، البته مدیریت این کتابخانه ها بر عهده دوستان ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

پایان پیام/ 397