ظرفیت بچه‌های مسجد در پویش «هر ایرانی، یک درخت» فعال می‌شود

ظرفیت بچه‌های مسجد در پویش «هر ایرانی، یک درخت» فعال می‌شود

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۰
بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های مساجد در آ‌موزش و فرهنگسازی برای کاشت نهال در نشست گسترش همکاری میان ستاد فهما و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست گسترش همکاری های میان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه، اول آذر) در ساختمان شهید سلیمانی ستاد فهما برگزار شد.

 

«کامران پورمقدم» در نشست گسترش همکاری ها میان ستاد فهما و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور پویش همگانی نهال کاری «هر ایرانی یک درخت» را از امسال آغاز کرده است.

 

مدیرکل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: قرار است که این پویش در یک برنامه 14 ساله ادامه یابد و  در قالب این پویش در مجموع 500 میلیون اصل نهال با مشارکت مردم در طبیعت کاشته شود  و این اقدام می تواند به عنوان عاملی برای نهادینه شدن فرهنگ و حفاظت از منابع طبیعی شکل گیرد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا بنا داریم که از ظرفیت مساجد برای اجرای این پویش مردمی استفاده کنیم و اعضای کانون های مساجد در توسعه نهال کاری در کشور نقش مهمی ایفا کنند و در بحث کاشت نهال، فرهنگسازی و آموزشی مرتبط با جنگلکاری و مراتع با ما همکاری داشته باشند.

 

پورمقدم گفت: به همین منظور تفاهم نامه با ستاد فهما داشته ایم، تا در نهادینه سازی برنامه 14 ساله کاشت نهال در کشور با ما همکاری های لازم را داشته باشند و از ظرفیت سامانه  بچه های مسجد در تبلیغ و اطلاع رسانی این پویش بهره برداری کنیم.

 

ثبت فعالیت های بچه های مسجد در مورد کاشت نهال در رواق همدلی

 

در ادامه این نشست، «سعید سعادتی»؛ با اشاره به اجرای طرح ملی رویداد «فهما» گفت: در قالب این طرح بچه های مسجد در سه محور فرهنگ، هنر، نوآوری و در رواق های سرود، فیلم، نمایش، همدلی، ترنج و قلم فعالیت هایشان را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می کنند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد فهما با اشاره به فعالیت 26 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور گفت: در سامانه بچه های مسجد تاکنون یک هزار و 800 فعالیت و 10 هزار کتابخانه مسجد ثبت شده است که برای اجرای طرح ملی فهما هر کانون باید در رواق های اعلام شده 20 هزار امتیاز کسب کند و کانون هایی که بیشترین امتیاز را داشته باشند از حمایت های ویژه برخوردار خواهند شد و این موجب انگیزه بخشی و رقابت میان دیگر کانون ها می شود.

 

سعادتی با تاکید بر لزوم همکاری میان ستاد فهما با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: ما در قالب رواق همدلی و در قالب کارهای اجتماعی و عام المنفعه می توانیم در طرح ملی فهما از بچه های مسجد بخواهیم که فعالیت ها، برنامه ها و فیلم هایشان را در مورد پویش کاشت نهال در سامانه بچه های مسجد ثبت نمایند.

 

وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت سامانه بچه های مسجد و تشویق آنها به شرکت در این پویش می توانیم مشارکت مردم و بچه های مسجد را در این پویش فراهم کنیم و همچنین با استفاده از ظرفیت این سامانه در بحث آموزش  و فرهنگسازی پویش کاشت نهال بهره برداری کنیم.

 

بهره گیری از ظرفیت ۱۲۴۰ رابط فهما در اطلاع رسانی پویش کاشت نهال

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «مرتضی طاهریان»؛ با اشاره به فعالیت یک هزار و 240 رابط کانون های فهما در کشور، گفت: رابطین فهما که با 20 کانون همجوارشان در ارتباط هستند، می توانند اطلاع رسانی های لازم پیرامون پویش کاشت نهال در کانون های مساجد داشته باشند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما افزود: همچنین می توانیم از ظرفیت خبرگزاری شبستان و روابط عمومی ستاد فهما در تبلیغ و اطلاع رسانی این پویش نیز بهره برداری نماییم.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «حمیدرضا ناطقی»؛ رئیس دبیرخانه روستا و عشایر ستاد فهما نیز بیان کرد: در رابطه با پویش کاشت نهال می توانیم از طریق تئاتر خیابانی، نمایش و فیلم، اجرای مسابقات کتابخوانی و تقدیر از مفاخر حوزه طبیعت و جنگل داری فرهنگ سازی های لازم  میان بچه های کانون های مساجد داشته باشیم، ضمن اینکه می توانیم از ظرفیت سامانه بچه های مسجد در زمینه آموزش و فرهنگ سازی این پویش بهره برداری کنیم.

 

 

پایان پیام/ 40