مسابقات قرآنی «مدهامتان» نشان مطلوبی برای معرفی کانون‌ها و بچه‌های مسجد است

مسابقات قرآنی «مدهامتان» نشان مطلوبی برای معرفی کانون‌ها و بچه‌های مسجد است

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه مسابقات قرآنی «مدهامتان» نام و نشان خوبی برای کانون‌های مساجد است، گفت: افزوده شدن بخش جلسات سنتی به این رقابت‌ها به استعدادیابی بچه‌های مسجد کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان به اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»، اظهار کرد: این مسابقات نام و نشانی خوبی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد است و با طرح های مختلف درصدد تقویت و گسترش دامنه آن هستیم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: ما برای جذب بچه های مسجد به فعالیت های قرآنی از مدل های طراحی شده در قرآن بهره می گیریم، مثل تشویق آنها به عمل صالح؛ مسابقه هم چنین کارکردی دارد «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ» و کمک می کند اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد به فعالیت های قرآنی جذب و با آن همراه شوند.

 

وی با اشاره به افزوده شدن بخش جلسات سنتی مساجد به پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، بیان کرد: افزوده شدن این بخش به رقابت های مدهامتان با توجه به تاثیرگذاری‌ای که در جذب و گسترش فعالیت های قرآنی دارند، می تواند به ویژه در استعدادیابی بچه های مسجد بسیار موثر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع تلاش داریم علاوه بر مسابقات قرآنی مدهامتان در قالب های مختلف هنری مثل نقاشی و خوشنویسی انس با قرآن را رونق دهیم، معتقد هستیم بهترین کار فرهنگی انس با قرآن است که می تواند از طرق مختلف همچون قصه‌گویی، نقالی، بیان حکایات، خوشنویسی و نقاشی و فیلم و نمایش با توجه به سلایق مردم عرضه شود.

پایان پیام/ 9