جلسه توجیهی «رابطین فهما» در گچساران برگزار شد

جلسه توجیهی «رابطین فهما» در گچساران برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۰
جلسه توجیهی رابطین فهمای شهرستان گچساران، با حضور مسئولان کانون های فرهنگی، هنری مساجد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، جلسه توجیهی رابطین فهمای شهرستان گچساران با حضور مدیر فهمای استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی گچساران و مدیران کانون های فرهنگی، هنری مساجد، این شهرستان در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

در این جلسه مدیر ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی، هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فضای فرهنگی کشور متاثر از وضعیت اقتصادی کشور و بیماری کرونا در حال عبور از یک وضعیت خاص و غیر عادی است.

 


«علیرضا دولت آبادی» تصریح کرد: متاسفانه دشمن تمام ظرفیت خود را جهت آسیب رساندن به باورها و ارزش های نوجوانان و جوانان ما به میدان آورده است.

 


وی افزود: شرایط کنونی کشور، لزوم توجه به فضای مجازی و بستر سازی فعالیت های فرهنگی در این فضا را دو چندان کرده است.

 


دولت آبادی اظهار کرد: سامانه بچه های مسجد و طرح ملی فهما ایده ای نوین در حکمرانی فرهنگی در کشور برای بچه های مسجد را فراهم ساخت.

 

 وی افزود: این سامانه بسترساز عدالت فرهنگی برای همه فعالان کانون های مساجد در کشور است و هر کانونی در هر نقطه ای از کشور می‌تواند توانمندی ها و ظرفیت های خود را نشان دهد.

 


مدیر فهمای استان، اذعان کرد: ایجاد فضای رقابتی سالم بین بچه های مسجد از دیگر ویژگی های سامانه بچه های مسجد و «طرح ملی فهما» است.

 


وی افزود: کانون ها باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، در مقابله با تهاجم فرهنگی، با توجه به شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا، با روحیه جهادی در میدان کار باشند و به وظایف خود عمل کنند.

 


دولت آبادی با بیان اینکه تربیت نیروی توانمند با نگرش و باورهای اسلامی، هدف نهایی کارهای فرهنگی است، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، فعالیت های فرهنگی در کشور، نیازمند یک بازسازی و بازآفرینی نوین در نگرش و مدل های اجرا است تا بتواند ضمن جذب مخاطب، ضمیمه تأثیرگذاری مطلوب را فراهم کند.

 

در ادامه، حاضرین در جلسه به بیان پاره ای از مشکلات فرهنگی و لزوم مساعدت ارگان های دولتی از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان پرداختند.

 

در پایان جلسه، مدیر هماهنگی ستاد کانون های مساجد استان، از تعدادی از فعالان فرهنگی مساجد و دو نویسنده روشندل عضو کانون فرهنگی هنری مساجد گچساران، (رضا آریانی و عرفان شیروانی لک)، با هدایایی مانند کتاب از آنان تجلیل کرد.

پایان پیام/ 630