برگزاری مسابقه کتابخوانی «کاروان دانایی» به مناسبت هفته کتاب‌ و کتابخوانی به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

برگزاری مسابقه کتابخوانی «کاروان دانایی» به مناسبت هفته کتاب‌ و کتابخوانی به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰
شفیعی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «کاروان دانایی» به مناسبت هفته کتاب‌ و کتابخوانی به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن گراميداشت هفته کتاب‌ و کتابخوانی، از برگزاری مسابقه کتابخوانی «کاروان دانایی» به مناسبت هفته کتاب‌ و کتابخوانی به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: امروزه توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی، یکی از نشانه‌های رشد و تعالی فرهنگی است که کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مهربانی بیشتر با کتاب، مسابقه کتابخوانی همزمان با هفته کتاب‌ و کتابخوانی برگزار کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، کتاب را دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و افزود: تنها راه مبارزه با تهاجم های فرهنگی غرب، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی در بالا رفتن سطح فکری نوجوانان و جوانان تاثیر زیادی دارد، خاطرنشان کرد: کتاب «کاروان دانایی» از انتشارات کانون پرورش فکری به‌عنوان منبع این مسابقه بوده و مشتمل بر سرگذشت کتاب در ایران پس از اسلام و برای گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال تهیه و تدوین ‌شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی، نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ، رفتارها و عادت‌های فرد دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی محور جزو فعالیت‌های عمومی و مهم کانون است که در طول سال برای اعضا و مراجعین انجام می‌شود و در ایام کرونا نیز هم این فعالیت‌ها در بستر آنلاین و مجازی شکل می گیرد.

وی هدف از برگزاری مسابقه کتابخوانی را ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، به خصوص در میان قشر نوجوانان و جوانان خواند و تصریح کرد: علاقمندان در اين مسابقه مي توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشاني http://montezran.blogfa.com، سؤالات مسابقه را مطالعه و پاسخ صحيح سئوالات طراحي شده را به صورت يک عدد 15 رقمي حداکثر تا 5 آذر ماه 1400 به سامانه پيام كوتاه 6600071428 ارسال کنند.

وي در پایان گفت: به پنج نفر از برندگان جوایز نفیسی به قيد قرعه اهداء خواهد شد.

پایان پیام/ 130