درخواست سازمان های اسلامی از جامعه بین الملل برای حمایت از مسجد الاقصی

درخواست سازمان های اسلامی از جامعه بین الملل برای حمایت از مسجد الاقصی

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چهار سازمان غیر دولتی اسلامی در واکنش به حملات مکرر شهرک نشین های یهودی به مسجد الاقصی از جامعه بین الملل خواستند تا این مکان مقدس مسلمانان را مورد حمایت قرار دهد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «دیلی صباح»،چهار سازمان غیر دولتی اسلامی در واکنش به حملات مکرر شهرک نشین های یهودی به مسجد الاقصی از جامعه بین الملل خواستند تا این مکان مقدس مسلمانان را مورد حمایت قرار دهد.

 

این در خواست پس از آن مطرح شد که حدود 5 هزار یهودی شهرک نشین در زمان تعطیلات یهودیان،تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله کردند.

 

در بیانیه این سازمان های غیر دولتی آمده است:ما از سکوت رهبران مسلمان در خصوص حملات شهرک نشین های یهودی به مسجد الاقصی و برگزاری مراسم خود در این مسجد با وجود هشدارهایی که به آنها داده شده بود،ناراحت هستیم.

 

بر اساس این گزارش،تنها در روز یکشنبه هفته جاری حدود 653 شهرک نشین یهودی در حالی تحت محافظت پلیس رژیم صهیونیستی بودند به مسجد الاقصی حمله کردند.

 

مسجد الاقصی سومین مکان مقدس مسلمانان پس از مکه و مدینه،محسوب می شود.

 

از زمان اشغال بیت المقدس در سال 1967 میلادی تا کنون،نزاع و کشمکش در مورد این مکان مقدس میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها وجود دارد.

 

حمله شهرک نشین ها به مسجدالاقصی همراه با تصاحب املاک کلیساها در بیت المقدس، بخشی از طرح رژیم صهیونیستی برای تبدیل این شهر چند مذهبی و چند فرهنگی به شهر کاملا یهودی تحت کنترل ویژه اسرائیل است.

 

 بر اساس گزارش رسمی ارائه شده از سوی فلسطین، مقامات رژیم اشغالگر قدس بیش از 75 حمله علیه مسجدالاقصی و مساجد ابراهیمی در ماه جولای انجام دادند.

پایان پیام/ 7