لزوم بهره‌گیری از ابزار هنر در تعمیق مفاهیم قرآنی/ کانون های مساجد منشا ترویج هنر اسلامی باشند

لزوم بهره‌گیری از ابزار هنر در تعمیق مفاهیم قرآنی/ کانون های مساجد منشا ترویج هنر اسلامی باشند

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مصباح با بیان اینکه کانون‌های مساجد باید منشا ترویج ابعاد مختلف هنر اسلامی باشند گفت: در حقیقت، مساجد به‌جهت حضور طیف عظیمی از مخاطبان در سنین مختلف، مرکز خوبی برای ارائه و تعمیق آثار هنری با مفاهیم دینی و قرآنی است.

«سیدامیر مصباح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تاکید بر بهره‌گیری از ابزار هنر در ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی اظهارکرد: در دنیای امروز با وجود هجمه‌های شدید فرهنگی، برای گسترش و تعمیق ارزش‌های اسلامی باید از شیوه‌های مختلف به‌ویژه ابزار هنر بهره گرفت.

 

معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هنر ابزاری مناسب برای جذب جوانان به مساجد است افزود: جذب جوانان به مساجد در قالب هنر امکان‌پذیر است زیرا هنر می‌‎تواند در قالب‌های مختلف با تقویت محتوا، نسل نوجوان و جوان را به سمت ارزش‌های دینی و اسلامی هدایت کند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری به‌واسطه کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد اجرا می‌شود تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهترین مکان جهت فعالیت‌های هنری درون مساجد هستند زیرا قشر جوان، جامعه هدف کانون‌های مساجد بوده و از هر گروه سنی در این کانون‌ها فعالیت دارند.

 

مصباح ادامه داد: در حقیقت، مساجد به‌جهت حضور طیف عظیمی از مخاطبان در سنین مختلف، مرکز خوبی برای ارائه آثار هنری با مفاهیم دینی و قرآنی است.

 

وی با بیان اینکه تولید محتواهای دینی در قالب هنرهایی چون فیلم و تئاتر مورد استقبال جوانان بوده و تاثیرگذاری بیشتری دارد تصریح کرد: هنر نمایش در میان نسل جوان و نوجوان به‌ویژه دانش‌آموزان تاثیرگذاری بیشتری دارد و راحت‌تر می‌توان به ترویج اندیشه اسلامی پرداخت.

 

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر این نکته که مساجد می‌توانند منشا ترویج زمینه‌های مختلف هنراسلامی باشند گفت: باید ترویج هنر از طریق مساجد باشد و برنامه‌های قرآنی کانون‌های مساجد توأم با زبان هنر باشد تا فراگیری بیشتری داشته و بتوانیم ریشه‌های اعتقادی و باورهای دینی جامعه را مستحکم کنیم.


وی بر رفع خلا موجود بین فعالیت‌های هنری و مسجد تاکید کرد و عنوان داشت: قالب هنر در ذهن ماندگار می شود و باید در این فضا هنرمندان هنرهای نمایشی را جذب مسجد کرده و برنامه‌های مختلف هنری را برای ترویج هنر اسلامی تدوین کنیم.

 

مصباح با بیان اینکه هنر والا نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و رشد و بالندگی جامعه دارد تصریح کرد: هنر اسلامی از بستر مساجد گسترش می‌یابد و با تشویق، آموزش و انگیزه‌آفرینی بین نوجوانان می‌توان تعالی ابعاد مختلف هنری را شاهد بود.

 

 

پایان پیام/ 84