انقلاب اسلامی محصول هیئت‌ های مذهبی و مسجد بود

انقلاب اسلامی محصول هیئت‌ های مذهبی و مسجد بود

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی محصول هیئت‌های مذهبی و مسجد بود، خواهد بود و ما باید این ظرفیت را به خوبی بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» امروز در دیدار معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و همه شیعه هستند، ضمن اینکه یک سوم سادات و بیش از هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسیار خوشحال هستیم که متولیان حوزه فرهنگ دغدغه و برنامه دارند و تلاش‌های زیادی انجام می دهند و به خوبی ظرفیت ها را می‌شناسند .

 

وی ادامه داد: هیئت های مذهبی یک ظرفیت حوزه فرهنگ و قدرت در حوزه، انقلاب و مدیریت کشور است که گاهی احساس می شود به اندازه کافی به این ظرفیت ها توجه نشده است.

 

آیت الله حسینی افزود: استفاده از ظرفیت تجمعات فرهنگی بسیاری از برنامه‌های طراحی شده از طرف دشمن را خنثی می کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید بر ظرفیت فرهنگی هیئت‌ها کار شود و حتی در سطح کلاسیک و دانشگاهی روی آن کار شود، چون به نظر می رسد، نوع مدیریت فرهنگی در این زمینه هنوز سنتی است.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی محصول هیئت‌های مذهبی و مسجد بود، خواهد بود و ما باید این ظرفیت را به خوبی بشناسیم از آن استفاده کنیم.

 

آیت‌الله حسینی گفت : درست است که در بحث هیئت‌های مذهبی اعتقاد بر مردمی بودن است، اما احساس می شود در سطح حاکمیتی به درستی توجه نمی شود در حالی که باید برنامه‌ای برای تقویت این ظرفیت‌ها و استفاده از آنها وجود وجود داشته باشد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیئت‌ داری ظرفیت انحصاری برای تشیع است که باید از آن به نحو بسیار مطلوب استفاده شود.

 

وی ادامه داد : سازمان تبلیغات اسلامی حوزه‌ های کاری شاخصی دارد که نقش بسیار مهم و موثری در فرهنگ سازی جامعه ایجاد می‌کند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به این نکته که حدود ۵۰۰ مسجد و مراکز دینی فعال داریم و استان در این زمینه رتبه خوبی دارد، یادآور شد: به مساجد باید توجه بیشتری شود، چون یکی از پایگاه های اساسی فرهنگی، معنوی و سیاسی ما است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گاهی مسائل و مشکلات معیشتی امامان جماعت در برخی مناطق محروم وجود دارد که انتظار می رود در جهت کمک به بهبود معیشت آنها حمایت‌های بیشتری صورت گیرد، ضمن اینکه برای توسعه کارهای فرهنگی خود در روستاها نیازمند حمایت جدی هستند.

 

وی به موضوع مدارس صدرا اشاره کرد و افزود: این مدارس باید کیفی سازی شوند و حتما نیازهای جامعه، شان و منزلت نظام و انقلاب و هجمه‌های وارده بر نظام در این برنامه ها متناسب سازی شود.

 

آیت الله حسینی به لزوم توجه به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: محتواسازی برای فضای مجازی باید متناسب با نیازها باشد و حتما مخاطب در نظر گرفته شود.

 

امام جمعه یاسوج گفت: با وجود برخی مشکلات، یکی از شاخص‌ های موفقیت‌های نظام علی‌رغم همه فشارها این است که دشمن با همه تلاش‌ها و هزینه‌هایی که انجام داد، نتوانست نظام را شکست دهد، در حالی که وضعیت به عکس شده و ما دشمن را در زمینه های مختلف شکست دادیم.

پایان پیام/ 82