جریان فهما به دنبال شبکه سازی در فعالیت بچه های مسجد است

جریان فهما به دنبال شبکه سازی در فعالیت بچه های مسجد است

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۰
طاهریان از بازنگری روند ارزیابی کانون های مساجد در سامانه فهما طی سال های آینده خبر داد و گفت: جریان فهما به دنبال شبکه سازی در فعالیت بچه های مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ظهر امروز در نشست ساماندهی رابطین فهمای استان زنجان  ابراز خرسندی از حضور در پایتخت شور و شعور حسینی مزین، اظهار کرد: از سال آینده در روند ارزیابی های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه فهما بازنگری هایی خواهد شد و تلاش موشد محور اصلی بر یک رواق باشد.

 

مرتضی طاهریان خطاب به رابطین فهما خواستار ثبت اطلاعات درست از فعالیت کانون های مساجد شو گفت: دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه مضاعفی به مقوله مسجد دارد و با توجه به نگاه مسجد محور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدواریم فعالیت های مسجد بیشتر مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات دقیق از کانون های مساجد در سامانه فهما در ارائه کمک های هدفمند خیرین و دستگاه های اجرایی موثر است، گفت: در موضوع آسیب اجتماعی تعدادی کانون فرهنگی و هنری انتخاب می شوند تا طرح های مرتبط با آن را به اجرا درآورند.

 

به گفته این مسئول، علیرغم کمبود اعتبارات در سنوات اخیر با ارتباط خیرین 85 میلیارد تومان در قالب بسته های گوشت قربانی با محوریت کانون های مساجد در بین نیازمندان توزیع شد  که در استان زنجان این رقم 2 میلیارد تومان گزارش شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت داشتن اطلاعات درست و دقیق از وضعیت کانون های مساجد می توان از ظرفیت خیرین و دستگاه های اجرایی برای حمایت از کانون های مساجد استفاده کرد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور یادآور شد: به اشتراک گذاشتن ظرفیت های یک کانون در سامانه فهما موجب می شود تا کانون از همراهی دیگر مساجد دلگرم شوند.

 

طاهریان با اشاره به اینکه فهما بستری برای هم افزایی و تعامل بیشتر بین کانون های مساجد ایجاد کرده است، گفت: در این بستر علاوه بر ثبت فعالیت های هر کانون، رقابت سالم و سازنده ای بین کانون ها ایجاد شده است.

 

به گفته این مسئول، قدرت نرم بچه های مسجدی که تاکنون یک جا تجمیع نشده بود در بستر سامانه فهما ساماندهی و ثبت شده است و به زودی در این سامانه آثار بچه های مسجد به نمایش در خواهد آمد، چرا که جریان فهما به دنبال شبکه سازی در فعالیت بچه های مسجد است.

 

طاهریان با بیان اینکه نگاه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع روستاها بسیار ویژه است، افزود: به زودی طرحی برای اجرای فعالیت های اموزشی برای توانمندسازی جوانان روستایی اجرایی خواهد شد که بچه های مسجد از محورهای این طرح است.

 

وی بر ضرورت تجمیع امکانات کانون های مساجد تاکید کرد د گفت در کنار آن اقتضایات هر محله را مورد توجه قرار دهیم و با این امکانات پیش برویم.

 

طاهریان با تاکید براینکه مبنای توزیع اعتبارات استانی مسیر فهما است، گفت: در صورت فعالیت مضاعف کانون ها به کانون های هم شبکه ای خود هم خدمت کرده است.

پایان پیام/ 73