فعالیت بیش از ۱۳ هزار کانون مسجدی در مناطق روستایی و عشایری

فعالیت بیش از ۱۳ هزار کانون مسجدی در مناطق روستایی و عشایری

تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۸
طاهریان با اشاره به اهتمام ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به توسعه فرهنگ و هنر در فضای روستایی و عشایری، گفت: در این راستا ۱۳ هزار و ۷۳۲ باب از کانون‌ها در این مناطق واقع شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرتضی طاهریان» در سومین نشست شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز (چهارشنبه، اول آبان ماه) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور برگزار شد با اشاره به ظرفیت خوبی که در روستاهای کشور وجود دارد و باید به آن توجه بیشتری شود، گفت: این ظرفیت به گونه ای است که دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر به یکی از استان های کشورمان با وجود مشغله های کاری بسیار، از یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در حوزه روستاهای کشور بازدید کردند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: این ستاد فعالیت های خوبی در حوزه ترویج فرهنگ و هنر در روستا و عشایر دارد که برگزاری مسابقات قرآنی به میزبانی یکی از روستاهای استان هرمزگان از جمله فعالیت های آن است که بسیار مورد توجه رسانه ها و دستگاه های مختلف قرار گرفته است.

 

وی درباره نقش فعالیت های رسانه ای و تبلیغی در معرفی برنامه ها و طرح های جذاب و ابتکاری در روستاها و عشایر کشور، اظهار کرد: به تجربه دریافته ام گاهی انتشار یک خبر در روستایی در یکی از رسانه های کشور موجی از امید، شادی و نشاط را در میان اهالی آن روستا ایجاد می کند؛ بنابراین اصحاب رسانه باید توجه بیشتری به فعالیت های روستانشینان داشته باشند.

 

طاهریان در ادامه به بخشی از فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه روستایی پرداخت و گفت: از میان 24 هزار و 531 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور 13 هزار و 732 باب آنها در روستاها واقع شده است.

 

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها نیز بسیار فعال است به طوری که از میان هفت هزار و 458 کتابخانه مخزن دار در مساجد، دو هزار و 839 باب آن در مساجد روستایی و همچنین از میان شش هزار و 639 کتابخانه باز در مساجد، سه هزار و 120 باب آنها در مساجد روستایی فعال هستند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری در کنار بسیج در بسیاری از مناطق کشور جزو تنها نهادهای متولی فرهنگ در سطح روستاها هستند و تاکنون نقش مهمی در ارتقای فرهنگ دینی در میان روستانشینان داشته اند.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در پایان سومین نشست شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احکام نمایندگان بخش های مختلف این وزارتخانه در این حوزه را به آنان تقدیم کرد.

 

 

 

پایان پیام/ 397