وزارت ارشاد جزء نهادهای برتر در حوزه فرهنگ و هنر روستا و عشایر است

وزارت ارشاد جزء نهادهای برتر در حوزه فرهنگ و هنر روستا و عشایر است

تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان‌اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو نهادهای برتر در حوزه روستا و عشایر است، گفت: باید سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر، بیشتر و بهتر فعالیت های وزارتخانه در حوزه روستا و عشایر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در سومین نشست شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز (چهارشنبه، اول آبان ماه) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با اشاره به جایگاه خوب و ممتاز این شورا در بررسی های نهاد ریاست جمهوری، گفت: این موفقیت حاصل تلاش همه دستگاه های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه است و انتظار می رود نمایندگان این دستگاه ها از این پس توجه ویژه تری به حوزه روستا و عشایر داشته باشند زیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت های خوب و گسترده ای در این حوزه دارند.

 

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما تاکنون اطلاع رسانی و عرضه خوبی درباره فعالیت هایمان در حوزه روستا و عشایر نداشتیم. با وجود این طبق اعلام نهادهای رسمی ما جزو 4- 5 نهاد برتر کشور در این حوزه معرفی شدیم، بنابراین باید سامانه ای برای اطلاع رسانی دقیق تر، بیشتر و بهتر فعالیت هایمان در حوزه روستا و عشایر راه اندازی شود.

 

وی اضافه کرد: سیاست گذاری جزو وظایف شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه وظیفه اصلی ما ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف و تبلیغ درست فعالیت هایمان با حوزه روستا و عشایر است.

 

دکتر ارزانی با بیان اینکه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای زیادی در حوزه های مختلف از جلمه نماز، مسجد، حج، زیارت، سینما و غیره انجام داده است که از این منظر وظایف آن بیشتر از سایر وزارتخانه ها است، تاکید کرد: متاسفانه، اطلاع رسانی و عرضه خوبی در مورد این همه فعالیت انجام نشده است و تاکنون شاید از 30- 40 درصد فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه روستا و عشایر اطلاع رسانی شده است.

 

وی با اشاره به کارهای فاخری که در بسیاری از روستاهای کشورمان انجام می شود، گفت: بسیاری از دغدغه هایی را که ما در شهر داریم در روستاها وجود ندارد؛ بنابراین باید برنامه ریزی و اجرای طرح های مختلف برای روستاییان مطابق مشخصات این قشر از جامعه باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیاری در این بخش ها وجود دارد که باید بیش از گذشته در حوزه روستا و عشایر فعال و به کار گرفته شوند.

 

پایان پیام/ 397