«فهما» حرکتی ابتکاری برای فعالیت های کانون های مساجد است

«فهما» حرکتی ابتکاری برای فعالیت های کانون های مساجد است

تاریخ انتشار : ۱ آبان ۱۳۹۸
سقاء گفت: انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد در کشور «فهما» حرکتی ابتکاری برای فعال تر شدن اعضای کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (1 آبان ماه) در جلسه هماهنگی ستاد فهما گفت: انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد در کشور «فهما» حرکتی ابتکاری برای فعال تر شدن اعضای کانون های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: سامانه فهما فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد را به صورت شفاف در اختیار همگان قرار می دهد و تاکنون حدود 540 کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این سامانه ثبت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 33 هزار عضو کانون نیز در این سامانه ثبت شده است افزود: فعالیت کانون ها در 8 محور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

سقا خاطر نشان کرد: محور ارزیابی ها ارتقای فعالیت های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های‌هنری و ادبی کانون ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: پویایی فعالیت های کانون های مساجد موجب حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی مساجد خواهد بود و این راهکار مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: شفافیت در حوزه فعالیت های مسجدی می تواند رویکرد مهمی برای جذب جوانان به برنامه های فرهنگی در مسجد شود.

 

در پایان این جلسه احکام رابطان شهرستانی ستاد فهما نیز در بین همکاران ستاد هماهنگی استانی ابلاغ و اهدا شد.

پایان پیام/ 365