مسجد «مدان» در سوماترای شمالی مورد حمله قرار گرفت

مسجد «مدان» در سوماترای شمالی مورد حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۸
حمله گروهی از خرابکاران به مسجدی در شهر «مدان» در سوماترای شمالی، در پی حضور ساکنان محلی با شکست مواجه شد. این خرابکاران سعی داشتند با بیل مکانیکی این مسجد را تخریب کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «antaranews»، مسجدی در شهر «مدان» در سوماترای شمالی از سوی گروهی از خرابکاران مورد هتک حرمت قرار گرفت.

 

به گفته شاهدان عینی، این افراد از بیل مکانیکی یک بلدوزر برای حمله به این مسجد استفاده کردند.

 

خرابکاران همچنین اقدام به سرقت برخی اشیاء از جمله فرش و صندوق های خیریه از داخل مسجد کرده و تلاش کردند تا ساختمان مسجد را با استفاده از بیل مکانیکی تخریب کنند.

 

«آنتو روبوت»، یکی از اهالی مدان در این باره گفت: خرابکاران همچنین به برخی از وسایل الکتریکی از جمله دستگاه های تهویه هوا آسیب وارد کردند.

 

اما تلاش حمله کنندگان برای تخریب ساختمان مسجد پس از مداخله چند نفر برای دفاع از این مسجد، ناتمام ماند و به شکست انجامید.

 

با افزایش حضور ساکنان محلی در مسجد، مهاجمان نتوانستند مسجد را تخریب کنند؛ آنها فرار را بر قرار ترجیه دادند تا از درگیری فیزیکی با افراد محلی جلوگیری کنند.

 

سوماترای شمالی یکی از استان‌های اندونزی است. این استان بدون احتساب استان‌های جزیره جاوه، پرجمعیت‌ترین استان کشور محسوب می‌شود و پایتخت آن، شهر مدان است.

 

مسلمانان 65.5 درصد، مسیحیان 31.4 درصد، بودایی‌ها 2.8 درصد و هندوها با 0.2 درصد از جمعیت سوماترای شمالی را تشکیل می دهند.

پایان پیام/ 7