برگزاری دوره‌های آ‌موزش کتابداری ویژه کتابداران مساجد

برگزاری دوره‌های آ‌موزش کتابداری ویژه کتابداران مساجد

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام تختي‌پور با بيان اينکه کتابداران و مديران کتابخانه‌هاي عمومي کانون‌هاي مساجد استان تهران در دوره آموزشي کتابداري شرکت مي‌کنند، گفت: اين دوره آموزشي به صورت مجازي برگزار مي‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت الاسلام «مجتبی تختی پور» از حضور کتابداران کتابخانه های مساجد در دوره آموزشی کتابداری خبر داد و اظهار کرد: فهرست‌نویسی و سازماندهی مواد،اصول و مبانی کتابداری و اطلاع‌رسانی، خدمات عمومی در کتابخانه‌ها و اداره کتابخانه‌ها از جمله سرفصل‌های دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه‌های عمومی کانون های مساجد است.

 

وی با بیان اینکه دوره آموزشی کتابداران کتابخانه های عمومی منتخب استان به صورت مجازی برگزار می شود، افزود: از استان تهران مدیران و کتابداران ۴ کتابخانه عمومی در این دوره آموزشی حضور خواهند داشت.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما تهران با اشاره به اینکه  این دوره اموزشی به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، گفت: پس از پایان دوره آموزش مجازی کتابداری و کسب امتیاز لازم، گواهی حضور در دوره آموزشی نیز برای شرکت کنندگان صادر می‌شود.

 

حجت الاسلام تختی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فعالیت دارند، ابراز کرد: کتابخانه عمومی مساجد در طول سال پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به ویژه نسل جوان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  بیش از ۳۰ هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان تهران عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند و در طول سال تلاش می شود که با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی مساجد، نیاز این عزیزان به منابع کتاب و کتابخوانی را فراهم کرد.

پایان پیام/ 40