امامان جماعت مساجد، نقش برجسته ای در رفع مشکلات محله دارند

امامان جماعت مساجد، نقش برجسته ای در رفع مشکلات محله دارند

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: امامان جماعت مساجد، نقش برجسته ای در رفع مشکلات محله دارند و در کنار آنها فرماندهان پایگاه‌ها همکار و همیار آنها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی و تعامل ائمه جماعات مساجد، خادمین و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج امروز (۶ آذر ماه) با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و فرمانده سپاه ناحیه لنده در حسینیه سپاه ناحیه لنده برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار «روح الله ویسی» در این نشست با اشاره به نقش مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌ های مقاومت باید افراد آسیب پذیر را شناسایی و از مسئولان جهت رفع مشکلات آنها مطالبه گری کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده افزود: امامان جماعت مساجد، نقش برجسته ای در رفع مشکلات محله دارند و در کنار آنها فرماندهان پایگاه‌ها همکار و همیار آنها هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعامل بین فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، ائمه جماعات مساجد و هیئت امنا می تواند باعث برگزاری برنامه های مطلوب‌ تری در مساجد شود.

 

ویسی از ضرورت هم افزایی همه اقشار و گروه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار با محوریت مساجد و پایگاه های مقاومت خبر داد.

 

 

اختلاف بین امامان جماعات مساجد خادمان و فرماندهان پایگاه‌ها قابل پذیرش نیست

حجت الاسلام «سید محمود الهی نیا» هم در این نشست، گفت: همه کسانی که ادعا می کنند بسیجی هستند، باید بسیجی بودن خود را در عمل نشان دهند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده افزود: بسیجی سن و سال و پیر و جوان نمی‌شناسد و بنیان گذار جمهوری اسلامی افتخار می کرد که بسیجی است، لذا باید این مهم به عنوان یک الگوی بی بدیل برای همه تبدیل شود.

 

حجت الاسلام الهی نیا گفت: امامان جماعات مساجد خادمان و فرماندهان پایگاه‌ها باید با وحدت، همدلی، دلسوزی و اخلاص، در کنار هم کار کنند و اختلاف بین آنها قابل پذیرش نیست.

 

 

نداشتن منیت و داشتن اخلاص در کارها بستر تحقق محله اسلامی را فراهم می کند

حجت الاسلام «سید هدایت محمودی اصل» هم گفت: هیئت امنای مساجد باید با کار تربیتی، اجتماعی و فلسفه مسجد کاملا آشنا بوده و در مسجد حضور داشته باشند.

 

امام جمعه لنده افزود: اکثر مساجد از نعمت امام جماعت برخوردار هستند ولی استقرار روحانی در مساجد، نیازمند ظرفیت هایی است که باید با کمک همدیگر رفع شوند.

 

وی گفت:اگر در کنار هم کار کنیم، منیت نداشته باشیم و اخلاص داشته باشیم مسجد کارخانه انسان سازی می شود و بستر تحقق محله اسلامی فراهم می شود.

پایان پیام/ 82