هنرمند مجسمه ساز پیشوایی تقدیر شد

هنرمند مجسمه ساز پیشوایی تقدیر شد

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰
طاهری به روستای گلعباس رفت و از کارگاه مصطفی باقری هنرمند مجسمه ساز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان هنرکده مجسمه سازی شمس کارگاهی است که مصطفی باقری استاد مجسمه سازی حدود یک سال است که در این کارگاه مشغول به کار است و فعالیت هنری دارد.

این هنرکده اولین و تنها کارگاه مجهز مجسمه سازی در شرق استان تهران است و اولین کارگاه مستقل روستایی در حوزه ساخت مجسمه ( رئال ) در کل کشور است که دارای مجوز تولید کارگاهی صنایع دستی از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و مجوز مشاغل خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا نیز ضمن تشکر از خلق آثار زیبا و هنرمندانه توسط این هنرمند اذعان داشت: هنر مجسمه سازی از زمان اشکانیان و ساسانیان در ایران مرسوم بوده است و علیرغم اینکه پیکره بر روی اجسامی سخت مانند سنگ و چوب و انواع مصالح تراشیده و بر روی آن کار می شود با ظرافتی خاص و هنرمندانه توسط صاحب اثر انجام می شود و در آن نهایت حساسیت و توام با زیبائی فراوان به کار گرفته می شود.

مصطفی باقری نیز در رابطه با هنر مجسمه سازی و خلق یک اثر در قالب یک پیکره، تندیس و یا یک مجسمه توضیحاتی را ارائه نمود؛ همچنین در مورد مصالحی که بر روی آن کار می شود گفت: تاریخ نشان داده آثاری که بر روی سنگ پرداخته شده است دوام و عمر بیشتری داشته و در گذشته پیکره یا مجسمه بر روی سنگ و چوب و فلز کار می شده است، اما اکنون از انواع مصالح مرتبط با دوره، از آموزش تا حرفه ای استفاده و به کار گرفته می شود.

از سوابق درخشان این کارگاه هنری می توان به ایجاد توانمند سازی و اشتغال زائی دهها نفر از جوانان، انجام دهها پروژه ملی، استانی و بین المللی در حوزه هنر مجسمه سازی، تجهیز و زیبا سازی در حیطه احجام، سازه های هنری شهری، موزه ای، ساخت دهها سرویس علما، فرهیختگان و اشخاص برجسته و ساخت دهها مجسمه سوپر رئال (شبه انسان ) موزه ها را نام برد.

در پایان طاهری از خدمات شایسته این هنرمند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

پایان پیام/ 704