وجود ۱۰۹۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد/اعلام روزشما «دهه وقف»

وجود ۱۰۹۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد/اعلام روزشما «دهه وقف»

تاریخ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۸
جنتی پور با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۹۰ مسجد وجود دارد، گفت: همچنین در این استان ۱۴۰ حسینیه و ۴۷ موقوفه نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدنورالله جنتی پور» امروز (4 آبان) در نشست خبری برنامه های دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اصحاب رسانه در جهت تنویر افکار عمومی و رشد و تعالی جامعه فعالیت می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تقویم نظام جمهوری اسلامی روز 27 صفر به نام آغاز «دهه وقف» نام گذاری شده، اظهار داشت: در این ایام به منظور گرایش بیشتر مردم به وقف برنامه های مختلفی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه وقف یه نهاد مردمی بوده و مردم پایه گذار آن هستند، اضافه کرد: جامعه برای اینکه نسبت به هم نوعان و دیگر اعضا احساس مسئولیت می کنند، با سنت حسنه وقف در جهت رفع مشکلات آنها گام برمی دارند.

 

جنتی پور از وقف به عنوان خدمتی ماندگار در جامعه یاد کرد و یادآور شد: کار خیر زمانی ارزشمند است که تداوم داشته باشد.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقف به کارها و فعالیت های خیرخواهانه تداوم می بخشد، ادامه داد: مردم با توجه به نیازهای جامعه خود وقف را انجام می دهند.

 

وی یکی از خصوصیات انسان مؤمن را تخصیص بخشی از اموالش برای نیازمندان دانست و اضافه کرد: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان قسمتی از مال خود را در جهت رفع مشکل اجتماع و نیازمندان وقف می‌ کند که دائماً صرف آن شود.

 

جنتی پور با اشاره به اینکه وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه ساماندهی و هدفمند کردن موقوفات است، اظهار داشت: همچنین اداره اوقاف متولی وقف و موقوفات بوده و قانون این وظیفه را برعهده این سازمان در کشور و استان ها گذاشته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه اوقاف و امور خیریه هیچ گونه دخل و تصرف و بذل و بخششی در وقف ندارد، اضافه کرد: این سازمان در راستای اجرای مطلوب موقوفات در جهت نیات واقفین تلاش می کند.

 

وی در ادامه، با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد 1090 مسجد وجود دارد، گفت: همچنین در این استان 140 حسینیه و 47 موقوفه نیز وجود دارد.

 

جنتی پور با اشاره به اینکه از چهارم تا 13 آبان ماه امسال به عنوان «دهه وقف» نام گذاری شده، ابراز داشت: امروز، چهارم آبان، به عنوان روز «وقف، بهره وری موقوفات، رونق تولید» نام گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکشنبه پنجم آبان سالروز وفات حضرت محمد (صل الله علیه وآله وسلم) و شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) به عنوان «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نام گذاری شده است.

 

وی با اشاره به نام گذاری روز دوشنبه، ششم آبان  به عنوان «وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین»، اضافه کرد: سه شنبه هفتم آبان ماه همزمان با شهادت امام رضا (علیه السلام) به عنوان «وقف، بقاع متبرکه زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب» نام گذاری شده است.

 

جنتی پور با بیان اینکه چهارشنبه هشتم آبان، همزمان با آغاز ماه ربیع الاول به عنوان «وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت» نام گذاری شده، ادامه داد: پنج شنبه نهم آبان، به عنوان «وقف، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب های اجتماعی و جمعه دهم آبان، به عنوان «وقف، مهدویت، تمدن نوین اسلامی» نام گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شنبه یازدهم آبان به عنوان «وقف، توسعه پژوهش و فناوری های دانش بنیان» و یکشنبه 12 آبان، «وقف، موسسات خیریه و توسعه مشارکت های مردمی نام گذاری شده، گفت:  روز دوشنبه 13 آبان نیز به عنوان «وقف، رسانه، تکریم واقفین خیراندیش» نام گذاری شده است.

پایان پیام/ 82