ويژگي‌های روابط عمومی خلاق/ از ظرفیت کانون‌های فعال در رواق رسانه استفاده شود

ویژگی‌های روابط عمومی خلاق/ از ظرفیت کانون‌های فعال در رواق رسانه استفاده شود

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمين امير ارزانی در نشست مجازی با کارشناسان روابط عمومی ستاد فهما در سراسر کشور، اظهار کرد: توسعه رويکرد ارتباطی با تکيه بر دانش حرفه‌ای و مهارت‌افزايی از مهمترين ويژگي‌های روابط عمومی خلاق است.‌

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هم‌اندیشی مجازی حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با کارشناسان روابط عمومی ستاد فهما در سراسر کشور صبح امروز دوشنبه 8 آذر برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی‌ در ابتدای مباحث خود با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه مسجد یک توفیق محسوب می‌شود، اظهار کرد: اقداماتی که در حوزه روابط عمومی ستاد مرکز و استان‌ها صورت می‌پذیرد در راستای تحقق خدمت به مسجد و بچه‌های مسجد است.
 
 

 
مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد فهما افزود: پس از گذشت دو سال از فعالیت رسمی روابط عمومی ستاد امروز به نقطه ایده‌آل اهداف روابط عمومی نزدیک می شویم.
 

 

 
 
وی در ادامه به ویژگی‌های روابط عمومی هدفمند، خلاق و پویا اشاره کرد و گفت: نخستین گام در راستای تحقق این جایگاه ارتقای شخصی کارشناس روابط عمومی است به این معنا که با توجه به جایگاه رفیع حوزه فعالیت روابط عمومی، ذهن فردی که در این عرصه فعالیت می‌کند باید به دور از هرگونه حاشیه و سالم بوده و از سوی دیگر دچار روزمرگی نشود. 
 
 

 
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: مساله دوم دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی در حوزه روابط عمومی است، این موضوع در حوزه آموزش‌ تعریف شده است و ما نیز تلاش کردیم با برگزاری دوره‌های مختلف زمینه ارتقای اطلاعات همکاران در این عرصه را گسترش دهیم و تاکنون سه دوره با محور روابط عمومی با هدف مذکور برگزار شده است.
 
 
 
 
وی با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های خانه مطبوعات در استان‌ها تصریح کرد: علاوه بر این تعامل با انجمن‌های صنفی مطبوعات و موسسات فرهنگی می‌تواند گام رو به جلویی در حوزه روابط عمومی به شمار رفته و از سوی دیگر با همکاری‌های دو جانبه زمینه برای مهارت افزایی کارشناسان فراهم شود.
 
مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد فهما گفت: مساله مهم دیگری که باید مورد توجه کارشناسان روابط عمومی در سطح کشور قرار گیرد آشنایی هرچه بیشتر با سیاست های ستاد از طریق مطالعه اساسنامه و همچنین حرکت در مسیر تحقق برنامه ها وسیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر است؛ ذکر این نکته ضروری است که دکتر اسماعیلی به عنوان وزیر در پنج جلسه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حضور داشته است و این بدان معناست که مطالبه وزیر پررونق تر شدن فعالیت های کانون های مساجد و آموزش به مجموعه کانون ها است.
 

 

 
 
 
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: روابط عمومی خلاق باید علاوه بر کارکرد تبلیغاتی به کارکرد مدیریتی و ارتباط تبدیل شود که این مهم تا حد قابل توجهی در استان ها محقق شده و اساسا هدف ما از همه این تبلیغات و فعالیت‌ها ایجاد یک ارتباط موفق در سطح روابط عمومی استان ها است.
 
 

 
 
وی در ادامه شجاعت و پشتکار را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم کارشناسان روابط عمومی برشمرد و افزود: این خصیصه به معنای آن است که کارشناس روابط عمومی باید استقلال نظر داشته باشد، البته این به معنای عدم توجه به سایر بخش ها و به ویژه نظر مدیر استان نیست، بلکه مقصود ارایه نظر و پیشنهاد از حوزه روابط عمومی به بخش های مختلف است.
 
مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد فهما گفت: روابط عمومی ششمین شغل پر استرس جهان شناخته شده است، اما در شرایط که دشمن و تهاجم دشمن مطرح است و از کاه کوه می سازند، وظیفه ما به عنوان بچه‌های مسجد آن است که با تلاش و با نشاط در حوزه کاری خود یعنی روابط عمومی فعالیت کنیم.
 
 

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: نکته دیگری که باید مورد توجه کارشناسان روابط عمومی ستاد فهما باشد ارایه ابتکار و خلاقیت در فعالیت ها است، در این عرصه باید بیش از پیش از ظرفیت های کانون هایی که رواق رسانه دارند استفاده شود؛ ضمن اینکه ارایه کار با کیفیت محور فعالیت ماست، نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم.

 
وی در ادامه با تاکید بر مستندنگاری از فعالیت های ستادهای استانی افزود: در این راستا ظرفیت «کلود فهما» را به عنوان یک فضای نامحدود در اختیار کارشناسان روابط عمومی قرار داده ایم چراکه اساس کار ما روابط عمومی الکترونیک است؛ از سوی دیگر تاکنون ذیل تحقق این ظرفیت بیش از 20 هزار دقیقه مستند از فعالیت ها به همت روابط عمومی استان ها دریافت کرده ایم که قابل تقدیر است.
 
 

 
 
مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد فهما در ادامه ارتباط مستمر با اعضای شورای سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها را به عنوان یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این باید از ظرفیت های ادارات روابط عمومی استان ها نیز بهره‌مند شد چراکه ما زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: مساله بعد ارتباط با خبرگزاری شبستان است، ما به عنوان روابط عمومی با خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه رسمی ستاد فهما رفیق هستیم و این جایگاه باید تقویت شود.
 
وی در ادامه به عرصه ارتباطات بین الملل در روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اشاره کرد و افزود: به زودی شاهد فعالیت گسترده‌تری در این عرصه خواهیم بود و به ویژه حوزه بین الملل را در تعامل با استان های همجوار با کشورهای همسایه بیش از پیش فعال خواهیم کرد.
 

 

 

 
این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از نشست مذکور «نرگس نیازی»، مدیر روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای ستاد فهما طی سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های کارشناسان روابط عمومی در سراسر کشور اظهار کرد: تلاش ما هم‌افزایی، تولید محتوا و عبور از روابط عمومی سنتی به سوی روابط عمومی پویا و بروز است که خوشبختانه بخش قابل توجهی از این هدف به ثمر رسیده است.

 

همچنین در ادامه کارشناسان روابط عمومی از استان های آذربایجان شرقی، فارس/ منطقه جنوب فارس، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه به نمایندگی از سایر استان‌ها به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

پایان پیام/ 9