سرپرست ستاد فهمای مازندران با خانواده شهید «فیروزآبادی» دیدار کرد

سرپرست ستاد فهمای مازندران با خانواده شهید «فیروزآبادی» دیدار کرد

تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۰
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران در راستای سه شنبه های تکریم با حضور در منزل شهید مدافع حرم «عبدالرحیم فیروزآبادی» با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» امروز(۹آذر)‌ در دیدار با خانواده شهید «عبدالرحیم فیروزآبادی» اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم ضمن گرامیداشت یاد و نام این شهیدوالامقام، بیان کرد: هر چیزی که ما را وصل به شهادت می‌کند و موجب یادآوری فرهنگ مقدس شهادت می‌شود برای ما ارزشمند است.

 

 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران در این دیدار بابیان اینکه امنیت و آسایش  کشور را مدیون خون پاک شهدا هستیم، افزود: در راستای اجرای سیاست‌هایی در کمیته فرهنگی و هنری مساجد کشور از سال گذشته برنامه‌ای تدارک دیده شد تا تبدیل به فرهنگ شود که در پی آن یک روز در هفته اعضای بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری کشور به دیدار خانواده شهدا می‌روند و از آن‌ها تجلیل می‌کنند.

 

 

 

حجت الاسلام نعمتی خاطرنشان کرد: ما هر چه از شهید و شهدا بگوییم و هر کاری در این راستا انجام دهیم کم است.

 

 

 

سرپرست ستاد فهمای مازندران عنوان کرد: بالاترین سرمایه‌ای که خدا به انسان داده نعمت عمر است، یا میتوان شهید شد و سربلند بود یا با شیطان معامله کرد، پس بالاترین سود از آن شهیدان بوده و معامله‌ای برد برد است.

 

 

 

وی با اشاره به بند ۹۶ دعای جوشن کبیر، گفت: خداوند وسیله ساز است امیدواریم هرگز در بستر از دنیا نرفته و به فیض شهادت برسیم.

 

 

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با تأکید بر اینکه هر ملتی که یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه می‌دارد، در برابر دشمن اقتدار و عزت می‌یابد، خاطرنشان شد: ان‌شاءالله که دعا کنیم شهادت نصیب ما هم شود.

 

 

*شهید فیروزآبادی برای حضور در مسجد و اقامه نماز اول وقت از دیگران سبقت می گرفت

در ادامه دیدار «ابراهیم فیروزآبادی» پدر شهید عبدالرحیم فیروزآبادی» ضمن یادآوری خاطره‌ای از فرزند شهیدش عنوان کرد: خداوند پس از شهادت افراد به خانواده آن‌ها کرامت اعطا می‌کند، این شهید با اخلاق از هیچ کاری عقب‌نشینی نمی‌کرد و از دوران کودکی به‌عنوان مکبر و نیروی خدماتی در مسجد حضور فعال داشت و در همه برنامه‌ها زبانزد خاص و عام بود.

 

 

پدر شهید فیروزآبادی به توجه شهید«عبدالرحیم» به انجام فرائض دینی اشاره کرد و یادآور شد: این شهید از ۶ سالگی در نماز جماعت شرکت می‌کرد که من فکر می کنم به همین علت خدا شهادت را نصیبش کرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه شهید از ارکان فرهنگی مسجد بود، اظهار کرد: عبدالرحیم از ابتدا با بقیه فرزندانم تفاوت داشت و خصوصیاتش خاص‌تر بود، آرزویش شهادت بود و به آن هم رسید.

 

 

 

به گزارش شبستان، شهید«عبدالرحیم فیروزآبادی» سال ۱۳۶۴ در شهرستان نکا دیده به جهان گشود. آبان ماه سال ۹۴ برای دفاع از حرم آل الله به سوریه اعزام شد و  ۱۶ آذر ماه همان سال توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکر مطهرش همزمان با رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور مردم شهیدپرور نکا تشییع و در شهرستان نکا به خاک سپرده شد.

 

 

پایان پیام/ 286