مسابقات قرآنی مدها متان فرصتی برای آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم است

مسابقات قرآنی مدها متان فرصتی برای آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم است

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰
مهدی امیری گفت:آشنایی و انس بیشتر نوجوانان و جوانان با قرآن کریم برای داشتن زندگی سعادتمند حائز اهمیت است و مسابقات قرآنی مدها متان فرصتی برای دستیابی به این مهم می باشد.

«مهدی امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از قرآن کریم به عنوان کتابی هدایتگر و بهترین راهنما برای بشریت یاد کرد و گفت: آشنایی و انس بیشتر نوجوانان و جوانان با قرآن کریم برای داشتن زندگی سعادتمند حائز اهمیت است و مسابقات قرآنی مدها متان فرصتی برای دستیابی به این مهم می باشد.



داور استانی مسابقات قرآنی مدها متان در جنوب کرمان این مسابقات را بسیار عالی ارزیابی کرد و افزود: مسابقات قرآنی مدها متان متناسب با گروه های سنی مختلف طراحی شده و می توان میزان آشنایی کودک، نوجوان، جوان و نیز استعدادهای قرآنی آنها را محک زده و در بلند مدت برای شکوفایی استعدادهای آنها برنامه های قرآنی اجرا کرد.


وی بیان کرد: از نقاط قوت مسابقات قرآنی مدها متان بخش استعدادیابی ویژه کودکان است چرا که می توان استعدادهای قرآنی آنها را کشف و پرورش داد.


امیری ترویج و گسترش فعالیت های قرآنی در بین خانواده ها را از دیگر نقاط قوت این مسابقات برشمرد و ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های قرآنی توانسته اند فعالان این عرصه را جذب مساجد کنند.


داور استانی مسابقات قرآنی مدها متان در جنوب کرمان تاکید کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان سعی دارد در مسیر ترویج معارف قرآنی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب نوجوانان و جوانان گام بر می دارد.


وی با اشاره به نقش بسزای تبلیغات برای حضور حداکثری نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی مدها متان، ادامه داد: می توان به صورت چهره به چهره و یا مابین اقامه نماز جماعت در مساجد، نسبت به این امر اقدام کرد تا افراد بیشتری از برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان مطلع شوند.


امیری در خاتمه ضمن توصیه به نوجوانان و جوانان، عنوان کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) اگر جوان و نوجوانی با قرآن مانوس باشد قرآن با گوشت و خونش آمیخته می شود پس اگر نوجوانان و جوانان در مسیر قرآن کریم گام بردارند قطعا خداوند متعال آنها را یاری می کند.

پایان پیام/ 586