راه‌اندازي بازار توليدات فرهنگ و هنر مساجد در پلتفرم‌هاي مختلف در دستور کار ستاد فهما قرار گرفته است

راه‌اندازی بازار تولیدات فرهنگ و هنر مساجد در پلتفرم‌های مختلف در دستور کار ستاد فهما قرار گرفته است

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰
ريزانه، در جريان سفر يک روزه به شهرستان تيران و کرون ضمن بازديد از برخي کانون‌هاي اين شهرستان، اظهار کرد: طرح راه اندازي بازار توليدات فرهنگ و هنر مساجد در دستور کار قرار گرفته تا با ايجاد نرم‌افزارها و پلتفرم‌هايي مثل ديجي کالا توليدات اين مراکز به فروش برسد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان اصفهان، «جلال ریزانه» در جریان سفر به شهرستان  تیران و کرون و بازدید از کانون فرهنگی و هنری «شهدای عزیزآباد» در روستای عزیزآباد این شهرستان، به سفارش لقمان حکیم به فرزندانش برای انتخاب بهترین غذا، مکان استراحت و زندگی اشاره کرد و گفت: انسان در هنگام اوج گرسنگی هر غذایی را بهترین آن می داند و با لذت می خورد.

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: خستگی جسم برای استراحت هر کجایی را بهترین محل میکند و اگر افراد در اوج کار و تلاش به بستر خواب بروند حتی بدترین مکان هم برای آنان اجر و جایگاه بلندی دارد.

 وی به بهترین مکان برای زندگی بر اساس این توصیه اشاره و خاطرنشان کرد: دل های مردم بهترین مکان برای زندگی و خدمت به خلق مایه امیدواری در جامعه است و مدیران مسئول کانون ها مثل دیگر افراد خدمت گذار با کسب محبت می توانند در دلها جای پیدا کنند.

ریزانه همکاری تیم اجرایی کانون با مدیر مسئول و همچنین مسئولان محلی را فرصتی برای خدمت به جامعه و رفع نیازها بیان کرد و افزود: ستاد فهما نیز برای کانون های فعال بسته های حمایتی دارد.

وی یادآورشد: کانون فرهنگی و هنری عزیز آباد یکی از مراکز فعال روستایی این شهرستان است.

بازار تولیدات فرهنگ و هنر مساجد کشور راه اندازی می شود


وی همچنین در این سفر در همایش طرح ملی سه شنبه های تکریم 1400 کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران با عنوان «شکوه مادری» که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد حضور یافته و  طی سخنانی اظهار کرد: عرضه محصولات تولیدی کانون های مساجد یکی از عرصه های اساسی و لازم برای رونق اقتصادی این مراکز است.

سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: طرح راه اندازی بازار تولیدات فرهنگ و هنر مساجد  در دستور کار قرار گرفته تا با ایجاد نرم‌افزارها و پلتفرم هایی مثل دیجی کالا تولیدات این مراکز به فروش برسد.

وی ادامه داد: کارآفرینی و تقویت فرصت های عرضه محصولات فرهنگی و هنری ضرورت دارد و توسعه امکانات به رشد اقتصادی و تامین منابع مالی کانون های مساجد و دیگر موسسات کمک خواهد کرد.

ریزانه استفاده از شتاب دهنده ها و بسترمجازی برای عرضه محصولات در تمامی حوزه ها را به عنوان مساله ای مهم دانست و تصریح کرد: باید در این عرصه سرمایه گذاری بیشتری شود.

وی به همت و اراده دولت برای حمایت از کارآفرینی اشاره کرد و گفت: بسته حمایتی برای این حوزه پیش بینی شده و با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هیات دولت مطرح و با مصوبه آنان به دست فعالان این عرصه خواهد رسید.

ریزانه همچنین به سیاست دولت در مردمی سازی امور اشاره و خاطر نشان کرد: عرصه اقتصادی و فرهنگی جدایی از این سیاست نبوده و از این جهت برنامه ریزی شده که تحقق حوزه فرهنگی آن از طریق کانون های مساجد رقم می خورد.

به گفته وی، فرهنگ و هنر کشور با سرمایه گذاری در کانون های مساجد مردمی خواهد شد و دولت در این حوزه برنامه دارد.

پیوست اقتصادی بخش فرهنگی
 

وی ایجاد درآمد پایدار به عنوان پیوست نگاری اقتصادی را مهم دانست و تصریح کرد: وجود پیوست اقتصادی در عرصه فرهنگی وابستگی به بودجه های دولتی را کاهش داد و در شرایط بحرانی چراغ کار را خاموش نمی کند.

ریزانه همچنین به نقش و کارکرد مساجد در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: راه اندازی تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه مصداق بارز این موضوع است که در رفع نیاز یک محله و مردم نقش آفرین بوده است.

ارائه گزارش و بیان فرصت ها و تهدیدهای کارآفرینی اجتماعی و اقتصادی زنان و تجلیل از مادران و بانوان کارآفرین و فعال اجتماعی در این همایش انجام شد.