عدم بودجه کافی و تجهیز کانون مساجد مهمترین مشکل کانون های بهشهر است

عدم بودجه کافی و تجهیز کانون مساجد مهمترین مشکل کانون های بهشهر است

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰
هاشمی گفت: عدم بودجه کافی و تجهیز کانون مساجد مهمترین مشکل کانون های بهشهر است که در دیدار با «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور این مسائل بیان شد که رفع مشکلات در حد مقدور و رایزنی در این راستا در دستور کار قرار گرفت.

«سید حمید هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور امروز ( 10 آذرماه) با حضور در کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی‌نژاد شهرستان بهشهر به عنوان کانون معین شهرستانی از مرکز دیجیتال، کتابخانه و فضای کانون مسجد شهیدهاشمی نژاد بهشهر بازدید کرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی‌نژاد بهشهر افزود: با توجه به اینکه کانون ما کانون معین شهرستان بهشهر است؛ مشکلات کانون های شهرستان در این بازدید بیان شد که مهمترین مشکلات و معضلات کانون های مختلف شهرستان بهشهر نداشتن بودجه، عدم تجهیز کانون های مساجد و وجود کانون های غیر فعال در روستاهای بالادست و پایین دست بهشهر است.

وی خاطر نشان کرد: برخی از کانون های جدید در شهرستان بهشهر از هیچ بودجه ای برخوردار نیستند و این در حالیست که حتی از پایگاه بسیج در مسجد هم برخوردار نیستند تا کارهای مشارکتی را با هم انجام دهند.

هاشمی گفت: ظرفیت های فراوانی در کانون های مساجد وجود دارد و باید کانون ها دیده شوند و با تزریق اعتبارات به عنوان مهمترین نیاز کانون مساجد، برای توسعه بیشتر در کنار تجهیز کانون ها اقدام شود.

وی اظهار کرد: باید کانون های مساجد حمایت شوند تا کارکردهای مختلف بروز پیدا کند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی‌نژاد بهشهر افزود: کمبود بودجه و نبود اعتبارات کافی از مشکلات و معضلات کانون مسجد ما هم هست که ما در کانون از حمایت های خیران بهره مند شده و کارها را اجرایی می کنیم؛ اما برخی از کانون ها از این ظرفیت هم محروم هستند و نیازمند حمایت هستند و نباید رها شوند.

هاشمی یادآور شد: امیدواریم که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی برنامه برای کانون مساجد داشته و حداقل به صورت فصلی در مورد برنامه ها رایزنی و تبادل نظر شود تا همه با هم برای رفع مشکلات اقدام کنیم.

به گزارش شبستان، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، امروز ( 10 آذرماه) در سفر به استان مازندران از روند فعالیت های مختلف کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد بهشهر بازدید کرد و قول مساعد برای تحقق اهداف کانون های شهرستان با رایزنی های مختلف در کشور را ارائه کرد.

پایان پیام/ 175