اختصاص 24 هزار واحد مسکن به اهالي رسانه/ گام هاي بلندي براي ارتقا فرهنگ و هنر برمي داريم

اختصاص 24 هزار واحد مسکن به اهالی رسانه/ گام های بلندی برای ارتقا فرهنگ و هنر برمی داریم

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰
اسماعيلي با بيان اينکه تدوين لايحه نظام جامع رسانه‌اي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال بررسي است از اختصاص ۲۴ هزار مسکن در تفاهم‌نامه با وزارت مسکن و شهرسازي به اهالي رسانه خبر داد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان ، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز (12 آذر) در نشست با مدیران رسانه های استان همدان  بعد از شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات مدیران مسوول و ابراز خرسندی از بلوغ و پختگی رسانه‌های استان گفت: البته در استان همدان با قدمت و سابقه بالای فرهنگی و تاریخی جز این هم انتظار نمی‌رود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قدمت و پیشینیه همدان اشاره کرد و افزود: استان همدان از لحاظ پرورش مفاخر انسان های بزرگی دارد .

 

وی با بیان اینکه گام های بلندی در راستای ارتقا فرهنگ و هنر در کشور بر می داریم، اظهار داشت: ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت، قرار دادن حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی و شایسته است چرا که اعتقاد داریم فرهنگ مقدم بر همه حوزه ها و پیشران حرکت دولت است.

اسماعیلی گفت: اعتقاد داریم با وجود همه رویدادها و کارهای مبارکی که تاکنون در دولت ها و دوره های مختلف گذشته انقلاب شکل گرفته و انجام شده، همچنان مشکلاتی وجود دارد و دولت آیت الله رییسی خود را مکلف به رفع این مشکلات می‌داند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لایحه جامع رسانه ای نیز مبنای کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و برهمین اساس لایحه را از دولت پس گرفتیم و در حال تدوین یک سند متقن، دقیق و موثر برای این حوزه هستیم تا با تعامل مجلس گام های موثر و بزرگی در این بخش برداریم.

وی تصریح کرد: دبیرخانه اصلاح ساختار فرهنگ و رسانه کشور نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شده که در این راستا یکی از اتفاق های مبارک پیوستن دیگر نهادهای فرهنگی خارج از بدنه دولت به ما و انعقاد تفاهم نامه عملیاتی با آنها است.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی آیین نامه ها و بخش نامه هایی که در اختیار وزیر است به روز رسانی می شود، گفت: حوزه فرهنگ در بودجه دولت ضعیف دیده شده بود که تلاش می کنیم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خوبی برای این بخش اختصاص داده شود.

وی افزود: در حال آماده سازی تبصره های جدید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و به روز رسانی تصمیمات مربوط به حوزه فرهنگ و هنر برای درج قانونی در لایحه بودجه هستیم.