عزم جدی کانون های مساجد مازندران برای کسب جایگاه های برتر در رواق کتاب

عزم جدی کانون های مساجد مازندران برای کسب جایگاه های برتر در رواق کتاب

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه کانون های مساجد مازندران برای کسب رتبه های برتر در سومین رویداد «فهما» ذیل رواق کتاب فعالیت می کنند، گفت: بچه های مسجد استان در بخش های صدای کتاب۱۰۲، فهرست نویسی کتاب۱۵۱۸و شنبه های کتاب ۷۲مورد فعالیت ثبت کردند.

​حجت الاسلام والمسلمین«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،  با اشاره به فعالیت ۴۲۹کتابخانه عمومي در کانون های مساجد مازندران اظهار کرد: از اين تعداد ۳۲۷كتابخانه به صورت مخزن دار فعاليت مي كنند.

 

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با اشاره به اهميت فعاليت كتابخانه اي در مساجد شهري و روستايي به ويژه مناطق كم برخوردار، عنوان کرد: همچنین تعداد۱۰۲کتابخانه از کتابخانه های مساجد استان در شمار کتابخانه های باز قرار دارند.

 

 

وي گفت: 327کتابدار با دوشیفت کاری و بعضا سه شیفت در کتابخانه های مساجد این استان فعالیت مي كنند.

 

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه ۳۹هزار و ۹۵۱کتاب در کتابخانه های مساجد استان وجود دارد، خاطرنشان شد: کتابخانه های مساجد استان برای کسب رتبه های برتر در سومین رویداد ملی فهما ذیل رواق کتاب فعالیت می کنند.

 

 

وی با بیان اینکه صدای کتاب، فهرست نویسی کتاب و شنبه های کتاب از برنامه های شاخص کتابخانه های مساجد در بحث فهما است، یادآورشد: کانون های مساجد استان مازندران تا به امروز در بخش صدای کتاب 102مورد فعالیت در سامانه بچه های مسجد ثبت کردند.

 

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: در این بخش خواندن کامل یک فصل از کتاب توسط کاربر  مورد نظر است و هر فرد با ورود به سامانه بچه های مسجد و انتخاب فایل فصل مورد نظر از کتاب، فایل را با رعایت اصول فن بیان، وضوح  و طنین صدا و بدون صدای زمینه خوانش و مجدد بارگذاری می کند و پس از تایید ستادفهمای استان امتیاز این بخش به کانون شرکت کننده در این طرح داده می شود.

 

 

وی از ثبت هزار و 518مورد فعالیت در بحث فهرست نویسی کتاب  از سوی کانون های مساجد استان خبر داد و افزود: این بخش در راستای یکپارچه سازی کتابخانه های مساجد و راه اندازی نرم افزار کتابخانه ای تحت وب در سامانه بچه های مسجد، تهیه و در دسترس کانون های مساجد قرار داده شد که می تواند برای کانون ها ذیل رواق کتاب امتیاز آور باشد.

 

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه طرح ملی شنبه های کتاب مساجد نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در راستای تقویت فعالیت های مردمی خودجوش در این حوزه در مساجد سراسر کشور به ویژه استان مازندران در حال برگزاری است، گفت:  این طرح که مخاطبین آن اعضای کانون ها و کتابخانه های مساجد، نمازگزاران و عموم مردم می باشد شنبه های هرهفته در سطح فضای حقیقی و مجازی با هشتک شنبه های کتاب مساجد در 3مرحله انتخاب، معرفی و انس با کتاب  برگزار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه مدیر کانون می تواند گزارش هفتگی اجرای طرح شنبه های کتاب مساجد را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری نماید، اضافه کرد: تاکنون کانون های مساجد استان 72مورد طرح شنبه های کتاب مساجد را درذیل رواق کتاب رویداد ملی فهما به ثب رساندند.

 

 

پایان پیام/ 286