آ‌ن عالم برجسته عمر شریف خود را در إعتلاى کلمه الله و خدمت به مسجد سپری کرد

آ‌ن عالم برجسته عمر شریف خود را در إعتلاى کلمه الله و خدمت به مسجد سپری کرد

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰
در پی رحلت آیت‌الله سیدرضی شیرازی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد پیامی تسلیتی صادر و تاکید کرد: آ‌ن عالم برجسته عمر شریف خود را در إعتلاى کلمه الله و ترویج معارف حقه اهل بیت(ع) و خدمت به خانه خدا و عیال الله سپرى نمود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، در پی رحلت درگذشت آیت الله سیدرضی شیرازی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد پیامی تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا لله و انّا الیه راجعون


اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شیء الی یوم القیامه

خبر ارتحال عالم بزرگوار حضرت آیت الله آقای سید رضی شیرازی قدس سره موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.


آن عالم برجسته عمر شریف خود را در إعتلاى کلمه الله و ترویج معارف حقه اهل بیت علیهم السلام و خدمت به خانه ی خدا و عیال الله سپرى نمود.


اینجانب این ضایعه مؤلمة را به حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنافداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه، اهالی مسجد شفا، شاگردان و ارادتمندان و خصوصاً بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و امیدوارم خداوند متعال ایشان را با اجداد طاهرین شان محشور بفرماید.



حسین محمدابراهیم


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران شب گذشته چهارشنبه ۱۰ آذرماه در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.این عالم ربانی متولد ۱۳۰۷ نجف اشرف و از مریدان امام خمینی (ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود، وی از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود که در تیرماه ۱۳۵۸ مورد سوء قصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت و امام خمینی (ره) به خاطر این سوء قصد پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند. 



ایشان از سال ۱۳۳۸ شمسی تاکنون به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه در تهران پرداخت و حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است. او در این مدت علاوه بر اشتغالات علمی به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفت‌وگو با اقلیت‌های مذهبی اهتمام داشت.

 

پایان پیام/ 40