برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد/ نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان برپا می شود

برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد/ نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان برپا می شود

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰
ثقتی با بیان اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد است از برپایی نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(شنبه، ۱۳ آذر) در نخستین روز کاری خود به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر مسجد صادقیه رشت، از کانون فرهنگی هنری نور بازدید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گسترش فعالیت‌های مسجدمحوری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسجد صادقیه رشت از مساجد محوری شهر است و باید فعالیت‌هایش بیشتر دیده شود.

 

وی با اشاره به لزوم برقراری عدالت فرهنگی و توزیع خدمات و آموزش‌های فرهنگی در سراسر استان گفت: محور این امر مساجد بوده و فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی باید با محوریت مساجد شاخص و فعال استان و برای همگان صورت گیرد.

 

ثقتی هزینه‌بر بودن برخی کلاس‌ها را موجب عدم بهره‌مندی عموم مردم دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس‌ها با محوریت مساجد موجب فراگیری آن می‌شود تا در کنار آموزش، با تکیه بر معنویت این اماکن مقدس، پرورش انسان متعهد و اخلاق‌مدار را موجب شود.

 

وی از برپایی نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم تا با کمک مساجد و کانون ‌های مساجد عدالت فرهنگی را در نقاط مختلف شهر دایر کنیم تا عموم مردم با کمترین هزینه از خدمات فرهنگی و هنری بهره گیرند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مسجد را سنگر محوری عدالت فرهنگی قرار می‌دهیم متذکر شد: باید مساجد استان را فعال کنیم تا تنها محلی برای برپایی نماز‌های جماعت نباشند و کانون‌های فرهنگی هنری، بال فرهنگی نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات استان شوند.

 

وی خواستار فعالیت‌های خلاقانه در کانون‌های مساجد و جذب جوانان به این اماکن مقدس شد و بیان کرد: کانون‌های مساجد جمعیت جوان مطلوبی را تحت پوشش دارد اما باید فعالیت‌های این قشر در فضای مسجد و در پیوند با اجتماع بیشتر شود.

 

ثقتی با اشاره به برخی از هنرها و هنرمندان که در نظام‌های سیاسی و اجتماعی کشور تاثیرگذارند تاکید کرد: هنرمند باید در محیط مسجد پرورش یابد تا با شناسایی موقعیت‌ها، از بروز آسیب و بحران در جامعه جلوگیری کند.

 

وی رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پرورش نیروی انسانی و خدمات اجتماعی را رویکرد مسجد محوری اعلام کرد و بیان داشت: ۲۰ سال پیش کارم را از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز کردم و همچنان به فعالیت‌های مسجدی‌ام ادامه می‌دهم و انتظار دارم کانون‌های مساجد همراه و یاور در ایجاد عدالت فرهنگی باشند تا بتوانیم در دولت انقلابی آیت الله رئیسی، امید از دست رفته مردم را بهبود بخشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مساجد در خط مقدم فرهنگی هستند، مشکلات مالی و اعتباری مساجد را مورد اشاره قرار داده و قول مساعد داد تا در توزیع کتاب، اهدای قرآن و سایر امکانات و خدمات، حتی بودجه‌های فرهنگی با رعایت قانون؛ مساجد اولویت حمایت‌ها‌ قرار گیرند.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه عدم نظارت و رسیدگی نباید هرج و مرج فرهنگی ایجاد کند خاطرنشان ساخت: اگر در حوزه‌ قرآن، مسجد و فرهنگ به نحو مطلوب و تاثیرگذار عمل کنیم، ناهنجاری‌هایی که به‌خاطر برخی هنرها که ذات آن ناهنجاری و ترویج ابتذال در جامعه نیست، از بین خواهد رفت.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 84