امامی که مسجد را مرکز دورهمی‌های شاد و مومنانه محله کرده است

امامی که مسجد را مرکز دورهمی‌های شاد و مومنانه محله کرده است

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام داوری، امام محله کوی اکباتان همدان از برگزاری دورهمی‌های محله‌ای با محوریت مساجد و به منظور ترویج شادی‌های مومنانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «وحید داوری»، امام محله مسجد امام علی (ع) کوی اکباتان (همدان) از ائمه جماعاتی است که حیطه فعالیت هایش را به اقامه نماز و حوزه های عبادی محدود نکرده است، بلکه مبارزه با آسیب های اجتماعی و ترویج ازدواج آسان نیز از ابعاد تلاش های او برای مسجدمحور شدن همه امور اهالی محله است.

 

 

 

 

یکی از طرح هایی که با همکاری وی به عنوان امام محله انجام شده برگزاری دورهمی محله ای است تا از این طریق شادی های مومنانه نیز در سطح محله و بین اهالی رواج بیابد.

 

 

 

 

وی در این باره اظهار کرد: همیاران محله در همدان زیر نظر شهرداری در مناطق تشکیل شده اند، یکی از محلات مجری این طرح نیز محله کوی اکباتان است که محوریت اجرای این طرح در آن به مسجد امام علی(ع) سپرده شده است؛ به گونه ای که من نماینده ائمه جماعات هستم، مسجد امام علی(ع) مرکز جلسات است و از اعضای هیئت امناء و حتی واحد خواهران نیز عضوی در شورای همیاران محله داریم.

 

 

 

 

حجت الاسلام داوری با بیان اینکه در این همیاران چند هدف دنبال می شود، گفت: مسجد فقط محلی برای نماز و هیئت و مراسم عزاداری و منبر و سخنرانی نیست بلکه در کنار این می توان شادی و بازی را هم به مسجد آورد،من به عنوان امام محله گوی گلستان معتقدم مسجد باید مرکز شادی بخشی به جامعه باشد و هدف ما ترویج شادی و نشاط مومنانه است.

 

 

 

 

وی درباره بخش های تدارک دیده شده برای دورهمی های محله ای، بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای برنامه های شاد و مفرح برای گروه های سنی مختلف از جمله این بخش ها است که توانسته فضای شاد و بانشاطی را بین اهالی ایجاد کند. حتی افرادی برای استعدادیابی ورزشی بچه های مسجد در این دورهمی ها حضور می یابند.

 

 

 

 

حجت الاسلام داوری با بیان اینکه استقبال بالایی از دورهمی محله ای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مومن باید همیشه در جنب و جوش و شادی باشد و این منافاتی با معنویت ندارد؛ طبق آیات قرآن پیامبر(ص) هم بشری همچون ما و با حالات و احساسات بشری همچون غم و شادی و گریه و خنده است است؛ مسجد هم به عنوان خانه خدا فضایی است که می توان و باید همه احساسات و حالات شرعی بشری در آن درک و تجربه شود.

 

پایان پیام/ 9