فرآیند ثبت مسائل در مهرواره اوج تا ۱۳ دی، سالروز شهادت حاج قاسم ادامه دارد

فرآیند ثبت مسائل در مهرواره اوج تا ۱۳ دی، سالروز شهادت حاج قاسم ادامه دارد

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام پشم‌فروش با بیان اینکه وارد گام پنجم از مهرواره اوج شده‌ایم، گفت: فرآیند ثبت حل مشکلات توسط ائمه جماعات در این گام تا ۱۳ دی ماه، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد و داوری‌ها در دی و بهمن انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد پشم‌فروش» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره روند اجرای «مهرواره اوج»، اظهار کرد: اکنون وارد گام پنجم از اجرای این مهرواره شده ایم. در گام نخست 23 هزار نفر از ائمه جماعات به فراخوان ما با امضای الکترونیکی لبیک گفتند و با نهضت مواسات موردتوصیه مقام معظم رهبری همراه شدند.

 

دبیر اجرایی مهرواره اوج ادامه داد: مقرر شد هر یک از این ائمه جماعات 10 مشکل از مشکلات و چالش های محله را شناسایی کنند. طبق اسناد بالادستی کتابچه ای در 25 عرصه و شامل حدود 400 معضل در عرصه های سلامت، خانواده، امنیت، آسیب های اجتماعی، خدمات عمرانی، محیط زیست و ... تدوین شد یعنی ذیل هر عرصه ده‌ها ریزمسئله برای رسیدگی به مشکلات اهالی محلات تعریف شده است.

 

وی تصریح کرد: امامان جماعات باید هر یک 10 مسئله اصلی را شناسایی کنند و سپس وارد مرحله حل و عملیات شوند. فرآیند ثبت حل مسائل توسط ائمه جماعات تا 13 دی ماه، سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد. پس از وارد مرحله ارزیابی و داوری طرح ها می شویم و نهایتا از بیش از 200 طرح برتر و ائمه جماعات موفق تقدیر و آنها را به سفر مشهد مقدس همراه با خانواده اعزام می کنیم.

 

حجت الاسلام پشم‌فروش درباره خروجی های اجرای این مهرواره تا کنون بیان کرد: همانطور که بیان شد در گام نخست 23 هزار امضای الکترونیکی در حمایت از مهرواره انجام شد، پس از آن طرح آمایش مساجد در کشور اجرا شد که تا کنون 51 هزار باب مسجد در این طرح نیز ثبت اطلاعات کرده اند و تا پایان آذرماه اجرای آن به اتمام می رسد.

 

وی توانمندسازی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی را دیگر گام این مهرواره معرفی کرد و گفت: در این راستا دوره آموزشی در هفت نقطه با حضور 450 مدیر کل ادارات شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی طی 25 روز برگزار شد و علاوه بر آن، در دوره ای مجازی نزدیک به 40 کلیپ آموزشی بارگذاری شد.

 

دبیر اجرایی مهرواره اوج در پایان خاطرنشان کرد: در گام چهارم فضای تعامل مدیران ادارات و ائمه جماعات از طریق برگزاری گعده فراهم شد که از نیمه آبان آغاز شده و تا انتهای آذرماه ادامه دارد. در گام پنجم مسئله شناسی، اولویت بندی کارها، تدوین نقشه کار، عملیات و ثبت طرح ها انجام می شود؛ پس از آن داوری آثار و فعالیت ها در دی و بهمن انجام و نهایتا از ائمه جماعات و مدیران کل تبلیغات اسلامی برتر تقدیر می شود.

 

پایان پیام/ 9