خدمتی از جنس نور در منطقه ۴ تهران

خدمتی از جنس نور در منطقه ۴ تهران

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰
کانون های عمومی و تخصصی خدمت رضوی منطقه ٤ تهران خاطره ای خوش برای ساکنین تهرانپارس رقم زدند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان شمیم عطر رضا رضاجان در مسجد شهید بهشتی تهرانپارس، مشام نمازگزاران را معطر به عطر حرم با صفای رضوی کرد.
حیاط وسیع مسجد، شاهد میزهای خدمتی بود که هر میز با بهترین جنبه های بصری آماده بود تا به اهالی محله فلکه دوم تهرانپارس خدمات ارزنده ای ارائه دهند.
کودکان و نوجوانان در غرفه تخصصی قرآن، کلام وحی خواندند و اساتید فن با خوش رویی و خنداندن کودکان اشکالات تلاوت و حفظ آیات را گرفته و با اهدای جایزه لبخند بر لبانشان نشاندند.


غرفه بانوان و خانواده با ابتکار و سلیقه، هدایای خود را روی میز قرار داده و با بانوان مراجعه کننده به گپ و گفت صمیمانه مشغول شدند و در لابه لای این گفتگوها کار فرهنگی خود را انجام و مشاوره مذهبی و تربیتی به بانوان ارائه دادند.

غرفه مشاوره، با بهره گیری از مشاوران مجرب، مراجعه کنندگان خود را راهنمایی و گره از مشکلاتشان گشودند.
غرفه حقوقی، با جدیت در این همایش شرکت کرد و پاسخگوی سوالات حقوقی بسیاری از مراجعین بود.
و اما کانون های ورزشی، کتاب و کتابخوانی ، خبر و فضاي مجازي، کارآفرینی و تبليغي مداحي، از جمله کانون هایی بودند که برای مراجعین جذابیت داشتند. برای مراجعین جالب بود که در قالب فعالیتهای ورزشی می توان بر امام هشتم علیه السلام خدمت کرد. ميتوان كارآفريني كرد و يا كار پيدا كرد ، ميتوان كتاب خواند و كتاب هديه داد، ميتوان مداحي كرد و مبلّغ دين بود ، ميتوان لحظات ناب را ثبت كرد و همه اينها ميشود زير سايه ي امام مهرباني باشد و نام خدمتگزاري حرمش را هديه گرفت.

چایخانه حضرتی امام رضا علیه السلام غرفه پرطرفداري بود. این چایخانه، با چاي متبرك به گلاب رضوی و آب سرداب مطهر حضرت عباس علیه السلام ، وجود محبین اهل بیت علیهم السلام را جلا می داد. چاي تبركي با نبات و كيك در هواي سرد دلنشين بود و بوي دود اسفند هر جامانده اربعين را هوايي موكب هاي اربعين ميكرد.
نگین فعالیتهای این همایشِ خدمت رسانیِ رضوي، مراسم پر فیض پرچم گردانی بود که با مداحی مادحین کانون تخصصی مداحی و همراهی هیئت خدام الرضا علیه السلام، نوای ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم را در حیاط و مسجد طنین انداز کرد و قلب مشتاقین به زیارت نور هشتم ولایت را راهی مشهد و حرم منور و ملکوتی امام رئوف علیه السلام کرد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین نجاتی مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ٤ سخنران پس از اقامه نماز جماعت بودند.
مسجد شهید بهشتی ، واقع در فلکه دوم تهرانپارس، جزو اولین مساجدی است که برای پایگاه امام رضاییِ کانون خدمت رضوی اعلام آمادگی کرد. حکم این پایگاه توسط مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ٤ به حجت الاسلام قلعه امام جماعت این مسجد اهدا شده است.

میزبان برگزاری این خدمت و فعالیت امام رضایی(ع)، کانون های عمومی محلات تهرانپارس غربی و نارمک بودند، این همایش از این پس با میزبانی هر محله و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت کانون های تخصصی در چهارشنبه ها انجام خواهد شد.

پایان پیام/ 704