فعاليت‌هاي اعضاي کانون کميل بروجرد در کارزار مبارزه با کرونا/وقتي بچه‌هاي مسجد کارگاه توليد ماسک راه‌اندازي مي‌کنند

فعالیت‌های اعضای کانون کمیل بروجرد در کارزار مبارزه با کرونا/وقتی بچه‌های مسجد کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی می‌کنند

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اصالت‌پور گفت: همزمان با روزهاي نخست شيوع ويروس کرونا کارگاه توليد ماسک به همت اعضاي کانون کميل بروجرد با هدف کمک به مردم و نيازمندان در شهرستان بروجرد راه‌اندازي شد.

« حسین اصالت پور» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(، اظهار کرد: کارگاه تولید ماسک چهار لایه بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همزمان با روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در این شهرستان راه اندازی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری کمیل شهرستان بروجرد، افزود: این کارگاه با حضور فعالان مسجدی راه‌اندازی و در مدت کوتاهی موفق به اخذ مجوزه های لازم شده است.

وی بیان کرد: این کارگاه با ظرفیت تولید روزانه 100 تا 150 هزار عدد ماسک و با سرمایه گذاری حدود 30 میلیون تومانراه اندازی شده است و ماسک های تولیدی این کارگاه با حداقل سود  و زیر قیمت مصوب در بازار به فروش می رسد.

مدیرکانون فرهنگی هنری کمیل خاطرنشان کرد: در این واحد برای 12 نفر به صورت مستقیم و15 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

وی گفت: در صورت حمایت مسئولان و اختصاص تسهیلات، امکان تولید کالاهای پزشکی و بهداشتی نظیر پدالکلی، دستکش، لباس پرستاری و سرنگ یک بار مصرف در این واحد وجود دارد.

اصالت پور با اشاره به اینکه این کارگاه بیش از دو سال است که راه اندازی شده است، افزود: سرمایه اولیه کارگاه با حمایت اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد و فعالان موکب مردمی جوانان بروجرد تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه های نخست راه اندازی کارگاه، ماسک های تولید شده بین مردم و نیازمندان به صورت رایگان توزیع می شده است، یادآور شد: در ماه های نخست شیوع بیماری کرونا با مشارکت 40 تا 50 خانوار ماسک های دست دور تهیه و در بین مردم توزیع می شد.

مدیرکانون فرهنگی هنری  کمیل شهرستان بروجرد اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.