رویداد ملی «فهما» ظرفیتی گسترده در راستای معرفی سرمایه‌های انسانی در مساجد است

رویداد ملی «فهما» ظرفیتی گسترده در راستای معرفی سرمایه‌های انسانی در مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰
دولت‌آبادي گفت: طرح ملي «فهما» بهترين بستر براي معرفي ظرفيت‌هاي فرهنگي و هنري و همچنين سرمايه‌هاي انساني در مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد: بی‌شک ظرفیت طرح ملی «فهما» بهترین بستر برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری مساجد و معرفی سرمایه‌های انسانی است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه دشمن جهت آسیب زدن به جامعه اسلامی به دنبال تصرف تفکر جوانان است باید قدردان فعالیت های فرهنگی و هنری جوانان و نوجوانان در سطح مساجد در جهت خدمت صادقانه آنها باشیم.

دولت آبادی گفت: تداوم طرح ملی فهما باعث تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح کشور خواهد شد و در سال جاری نیز با توجه به تجربه سال های قبل تولیدات و فعالیت های کانون ها از کیفیت بهتری برخوردار است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی فعالیت های شاخص کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان از جمله برگزاری طرح ملی «سوگواره ایل» توسط کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری بیش از 15 تئاتر و تعزیه در ایام محرم و صفر از جمله دیگر فعالیت های شاخص بچه های مسجد استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر نخبگان کانونی که می توانند توانمندی های خود را در این عرصه به نمایش بگذارند، مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز می توانند با شناسایی و دعوت از نخبگان مناطق تحت پوشش خود امکان ارتباط آنها با مساجد و کانون های مساجد را فراهم کنند و اساسا زیست بوم بچه های مسجد و به طور کلی رویداد ملی فهما اقدامی در این راستا است.

وی همچنین به دستاوردهای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی کانون ها و اعضای آنها در قالب سایت بچه های مسجد و امکان دسترسی لحظه ای به اطلاعات کانون ها در یک بانک اطلاعاتی منظم و منسجم، امکان پایش کانون های فرهنگی و هنری استان و شهرستان ها و قابلیت دسترسی موضوعی به اطلاعات فعالیت هر حوزه و رواق در سطح کانون های استان و معرفی و شناسایی فعالین هر حوزه، ایجاد بستر لازم جهت هماهنگی مجموعه های فرهنگی و هنری مساجد استان و تقویت فعالیت های شاخص کانون ها از جمله :گروه های سرود-فیلم و تئاتر و هنرهای تجسمی  و همین ایجاد فضای رقابتی سالم در سطح کانون نیز از مهم ترین دستاورد های ما در این طرح است.

دولت آبادی در پایان عنوان کرد: مهم ترین نقطه عطف در فهمای امسال توجه ویژه به حوزه رواق قلم(شعر و داستان) و همچنین ساماندهی طرح قرآنی مدهامتان است.

پایان پیام/ 82