مهمترین دستاورد رویداد ملی فهماکشف استعدادهای نوجوانان و جوانان است

مهمترین دستاورد رویداد ملی فهماکشف استعدادهای نوجوانان و جوانان است

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: مهمترین دستاورد رویداد ملی فهما، کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان در سطح کانون های فهما است.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به دستاوردهای رویداد ملی فهما، گفت: مهمترین دستاورد این رویداد، کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان در سطح کانون های فهما است.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان افزود: ما در سطح جنوب کرمان شاهد بروز استعدادهای شگرفی در زمینه های مختلف هستیم که تا قبل از رویدادهای ملی فهما ناشناخته بودند.


وی بیان کرد: رویدادهای ملی فهما موجب شد تا بچه های مسجد به تبادل تجربیات پرداخته و با فعالیت های و برنامه های کانون های فهما و نیز آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف آشنا شوند.


خوبی زاده ابراز کرد: سامانه بچه های مسجد بستری را در فضای مجازی فراهم کرده تا اعضای کانون ها بتوانند با شرکت در دوره های آموزشی متنوع مهارت کسب کنند.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان ادامه داد: در سطح جنوب کرمان کانون های فهما در زمینه های مختلف فعالیت های قابل توجهی برای جذب نوجوانان و جوانان انجام می دهند.


وی اظهار کرد: کانون فهمای فاطمه ها به طور ویژه در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستای دهکهان فعالیت دارد و در این راستا طرح و ایده های جذابی را اجرا می کند.


خوبی زاده اضافه کرد: در شهرستان رودبار جنوب، کانون فهمای شهید باکری مبنای فعالیت های خود را بر خدمت رسانی به محرومین و انجام برنامه های فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار قرار داده است.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان بیان کرد: در همین راستا برای گسترش فعالیت های خود، اقدام به راه اندازی گروه جهادی شهید باکری کرده است و اعضای کانون در بحران هایی همچون کرونا، سیل و زلزله همواره پای کار بوده اند.


وی با بیان این مطلب که فعالیت های قرآنی متعدد و ویژه ای در کانون های فهمای جنوب کرمان در حال انجام است، افزود: تعدادی از کانون های فهمای منطقه فعالیت های خود را متمرکز بر برنامه های قرآنی کرده اند و قرآن آموز تربیت می کنند.


خوبی زاده با اشاره به این که در گذشته تعدادی از کانون ها تحت عنوان کانون های تخصصی فعالیت داشتند، ابراز کرد: یکی از کانون های فهما در حوزه عترت به طور ویژه مبحث مهدویت را دنبال می کند.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان اظهار کرد: کانون فهمای شهید درسته نیز از کانون های فعال در حوزه خانواده است و هر ساله جشن ازواج آسان زوج های جوان را در سطح شهرستان کهنوج و سایر شهرستان های جنوب کرمان برگزار می کند.


وی ادامه داد: علاوه بر این نیز دوره های مشاوره قبل و بعد از ازدواج را برای تحکیم بنیان خانواده ها برگزار می کند.


خوبی زاده عنوان کرد: کانون فهمای امام علی (ع) یکی دیگر از کانون های فعال منطقه است که در حوزه های مختلف ورزشی، ایثار و شهادت، کتاب و کتابخوانی، قرآن، شنبه های با کتاب و سه شنبه های تکریم، فعالیت دارد.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان اضافه کرد: کانون فهمای ولایت نیز در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سرود فعالیت دارد و گروه سرود شهید پایدار این کانون، از گروه های سرود برتر و مطرح کشوری است.


وی با بیان این مطلب که نقاط قوت سومین رویداد ملی فهما باید تقویت شوند، تاکید کرد: با توجه به تجربیات رویدادهای ملی فهما در سال های گذشته، برای ایجاد انگیزه در کانون های فهما و حضور پرشور و فعال آنها در سومین رویداد، باید حمایت مادی ویژه ای از کانون ها شود.


خوبی زاده ادامه داد: اگر فعالیت های رویداد ملی فهما بر فعالیت هایی که قابلیت اجرا در مساجد دارند، متمرکز شود و فعالیت های ملی و مذهبی و خودجوش نیز به آن افزوده شود قطعا نتیجه مطلوب تری حاصل می شود.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان بیان کرد: با توجه به آمار و ارقام اخبار در سطح جنوب کرمان قریب ۸۰۰ روستا با مشکل اینترنت مواجه اند و کانون های فهما برای بارگزاری گزارش برنامه ها، عکس و یا فیلم در سامانه بچه های مسجد با مشکل روبرو هستند.


وی با بیان این مطلب که ما نباید از برنامه های سنتی مساجد و کانون های فهما غافل شویم، عنوان کرد: بخشی از اهالی مسجد را میانسالان و بزرگسالان تشکیل می دهند و بهتر است در رویداد ملی فهما برای این گروه های سنی نیز برنامه هایی در نظر گرفته شود.

خوبی زاده در خاتمه تاکید کرد: رفع این مشکلات، قطعا راهگشای اجرای هر چه بهتر رویداد ملی فهما است. 

پایان پیام/ 586